Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Wave/feestyle VS. Freestyle

• vinta_kestrel

Medlem
    3 september, 2005 vid 18:40

Om ren freestyle så har jag en Starboard Freesex 110 (i verkligt nyskick) till salu som är superskön – ligger lugnt i vattnet för att man ska slippa tänka på chop etc., försänkt däck vid kanterna så man står skönare än andra brädor (Tabou Freestyle har likadant däck) samtidigt som man behåller de tjocka runda kanterna och man kommer dessutom närmre vattnet för mer känsla.

Se .sig’en här under

• styret

Medlem
    3 september, 2005 vid 21:49

jag vet inte hur pass stort hoppet känns. har faktiskt itne seglat 115. men om man tittar på dom så ser 103an bra mycket livligare och roligare rent seglingsmässigt.

jag väger 75 kilo, kör 6.2 som störst och känner itne att brädan är för liten. den är jävligt perfekt storlek för mej iallafall. varken för stor eller för liten.

• hakman

Medlem
    4 september, 2005 vid 06:53

Hej,
    Okej, hur stabil är 103 L jokern i lättvind då? Vad jag har läst om jokermodellerna så har man på -05 modellerna jämnat ut skilnaderna mellan de två.
    Många tillverkare gör freestylebrädor runt 107-110 liter, är det så att de börjar komma nära den ultimata volymen snart?
    Tack, men starboarden var för dyr för mig. hehe.

• hakman

Medlem
    4 september, 2005 vid 17:30

Hej,
    Hur är det med stropppositionen på freestyleplankorna? De sitter väl i prinsip så centralt och långt fram att man kan hoppa i dem nästan helt utan planing?

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Wave/feestyle VS. Freestyle

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.