Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Wave/freestyle – jag behöver er hjälp!

• anders_hoffman

Member
    9 december, 2002 at 19:42

Om du skriver vad det är du kopplar långsamt kanske jag kan förklara det för dig! För jag antar att du dyftar på mitt inlägg.

/Anders

• oscar

Member
    9 december, 2002 at 19:46

Nej Anders lille det är inte dig jag menar.. tongue.gif

• anonym-anvandare

Member
    9 december, 2002 at 20:32

Härligt! Nu slipper man ju snart ligga sömnlös och fundera på brädköp om nätterna!
    Tycker att det börjar utkristallisera sig rätt bra nu och det verkar som om jag inte är helt fel ute – och det jag tänkt fel kan jag ju åtgärda nu.
    Jag har tidigare haft en känsla om att 110 liter är rätt mycket men det verkar som om det är helt rätt med tanke på min vikt (jag är faktiskt rätt lång – inte bara fet) smile.gif

Tror Twistern faller bort. Den verkar grym för moves men jag vill ju även ha lite freeride.

Tror också den lilla skaten (59) 90liter faller bort. Kanske synd att inte dra nytta av en mer vågorienterad bräda när det väl brallar i – eller?

Bicen (KPR) 88liter har ju fått bra testbetyg i en engelsk tidning jag läst så den verkar intressant.

Cult har alltid frestat mig och Acid wave verkar också som om den skulle fungera.

På freestyle planet verkar det som om trion – jp freestyle, skate 112 och rrd twintip alla skulle kunna fungera bra även med ett större segel.

Övriga brädor har jag inte så bra koll på – men ska definitivt kolla upp.

Har ni fler grymma inlägg på detta ämne så posta gärna!
    Jag lovar höra av mig med vad det blev. Det blir nog något nu i vinter och något till tidig vår. Det beror ju lite på vad som finns beggat, vilka priser man får på nya pryla osv.

Såg förresten filmen Home & Around nu i förra veckan och även om det ju inte är monstervågor så är det j#kligt häftigt just för att det är sverige. Har ni inte sett den så rekommenderar jag er att göra det. Den har redan räddat min vinterångest ett par gånger i år.
    Vi hörs
    Fredrik

• dr-masse

Member
    10 december, 2002 at 08:24

Tiden kommer att utvisa detta… 😉

(Twister 02 -> Joker 03… ännu lättare!)

Surfa På!

• oscar

Member
    10 december, 2002 at 08:35

Såpass…!

• jonatan

Member
    10 december, 2002 at 19:59

Jag har inga problem att flyta omkring på 105 liter (har hört rykten om att jp:n egentligen har mer volym) med mina 80+ kg..
    Det kanske är en smaksak iofs, men jag tycker det känns onödigt att ha större bräda än man behöver för att ta sig hem när det inte blåser eller göra helikoptertacks i lättvind..

Det beror väl på hur kallt det är i vattnet oxå, om man vill ha en stor eller liten bräda. smile.gif

Page 2 of 2

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Wave/freestyle – jag behöver er hjälp!

You must be logged in to create new discussions.