Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Wax On Tour!!
-
Skit!
Var helt inne på att åka med, men var redan innan datum kom ut uppbokad att hålla i en nära polares svensexa den helgen.Vet väl egentligen inte om jag är så sugen på själva tävlingsmomentet men hela arret måste ju supportas. Har ju nästan lovat mig själv att aldrig tävla i varken kite eller surf…bara njuta
Har nu skrivit in datumen till aug och sep i familjekalendern i alla fall och räknar med att kunna komma med då istället:-).Go session idag i Apel mellan 11.30-14.30 by the way (säkert ännu bättre till kvällen)! Sol, ok vinkel med lite side-on och nästan tomt. Goa små kickers att träna mindre airs och landa i vågen var det oxå, så nu har man en bräda att laga igen…men det får det ju vara värt:-)
Surfer love
/Nicco -
Tävlingen är inte viktigaste Nicco 😉
Anmälda så här långt från Sverige är då om jag har rätt info:
Yann
Arild
Chrille D
HasseEventuellt har jag ett hus då i Klitmøller men det får jag reda på denna veckan annars så kan jag styra upp boende då jag kommer vara på plats från den 5 maj senast.
Maila mig på info@hasselindborg.com hur många ni blir och så där så löser vi nåt 😉
-
Då börjar vadslagningen då om vilken svenne som placerar sig högst
-
Arild står i 1 gånger pengarna som totalsegrare enligt mig. Jag är sämste svensk 😉
Barto är i och för sig ganska grym strapless så kanske står mellan Arild och Barto…
-
Åja, jag tycker nog Sverige har mer än en duktig åkare i lineupen.
-
Jo de har vi. Men ja tycker nog att Arild är den bästa efter det man har sett i alla fall. Jag är i alla fall klart den sämsta 😉
Men det kommer bli riktigt fint danskt “hygge” där!!
-
Som Arild sa själv häromdagen så beror det helt på vad domarna vill se. Dansken kör mycket urkrokat och det gör inte vi så mycket här. För slappa vågor och för byig vind gör det svårt att få rätt trim tycker jag. Det blir nog mest en rolig grej och vi ska nog vara glada om vi får vind över huvudtaget.
-
Yann;608628 wrote:Som Arild sa själv häromdagen så beror det helt på vad domarna vill se. Dansken kör mycket urkrokat och det gör inte vi så mycket här. För slappa vågor och för byig vind gör det svårt att få rätt trim tycker jag. Det blir nog mest en rolig grej och vi ska nog vara glada om vi får vind över huvudtaget.
Det är så sant. Men om vi får vind så har vi annat att göra. Typ vågsurfa, sup:a eller nåt 😉
-
Sista chansen till anmälan är imorgon.
Här är deltagar listan så far:
Boris Klarsgaard
Christian Helledie
Christian Dittrich Sverige
Carsten Ishøy
Jonas Dalhoff
martin møller
Barto
Malling
Yann Hervy Sverige
Arild Kristiansen Sverige
Hasse Lindborg Sverige
Thomas Alsbirk
Jan A
Annette Qvistgaard
jacob appelSkapligt många till ett sånt evenemang!
-
Anmälda då inför helgen:
Boris Klarsgaard
Christian Helledie
Christian Dittrich Sverige
Carsten Ishøy
Jonas Dalhoff
martin møller
Barto
Malling
Yann Hervy Sverige
Arild kristiansen Sverige
Hasse lindborg Sverige
Thomas Alsbirk
Jan A
Annette Qvistgaard
jacob appel
Alex Nielsen
Sten CarstensMorten Lander Med som dommer pga skade
Tack till våra sponsorer
GO PRO
Nordic surfermag
edge board shop & Sex Wax
dark blue Board shop
Surfhouse
Bestkitebording.dk
Nautic Amager
red bull
thisted bryghus
http://www.Kitesurferen.dkVi kör lite grill hos mig på fredag om det är fint väder. Ser ut som det skall komma in vind och vågor i alla fall om man kollar prognoserna nu så vi hoppas på det bästa. Har varit utan surf två dagar sedan jag kom hit och då hade man kunnat surfat med en STOR kite om man ville. (men vem vill köra utan vågor?)
Syns på fredag gubbar!
Logga in för att svara.