Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Weendy Iphone/Android app
-
Weendy Iphone/Android app
Publicerad av lillhagen på 15 oktober, 2011 vid 09:40Någon som kikat på eller testat appen?
Laddade ned häromdagen, kan kanske vara intressant men då behövs det många aktiva användare. Kör man freestyle är det ju bara kul med fler på vattnet som laddar men när det gäller vågor är det kanske inte riktigt samma stoke på att dela med sig av godbitarna… :santa:
//Henrik
plettil svarade 11 år, 3 månader sedan 9 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
jag har också laddat ner den och brukar lägga ut lite raporter ifrån läjet och apelviken!
välldigt smart app! skulle va grymt om flera ifrån sverige börjar använda den och lägga ut live raporter ifrån de ställerna där dom surfar!
//Ron
-
Det verkar som om denna app förlitar sig på kontinuerliga rapporter från dess användare. Inte särskilt användbart om det inte är många som engagerar sig.
Själv använder jag Android appen “Kahoona Kustväder” som visar aktuell vindstyrka och riktning från massor av mätstationer längs våra kuster.
Vill man plotta och dela med sig av sin Windsurfing Sessioner kan jag varmt rekommendera Appen SportyPal som fungerar med ett stort antal SmartPhones.
[ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?p=671935#post671935″]SportyPal Loggen – http://www.Surfzone.se[/ame%5D
-
bytelightning;673095 wrote:Själv använder jag Android appen “Kahoona Kustväder” som visar aktuell vindstyrka och riktning från massor av mätstationer längs våra kuster.
Tack!
+1 Aloha för det tipset -
stefanlindmark;673120 wrote:Tack!
+1 Aloha för det tipsetTack för det!
Har varit nollställd ganska länge, vad är egentligen syftet med Aloha Power?
Antar att det är någon form av social kreditvärdighet:confused2: -
mart152;673135 wrote:Bra tips, finns det nån spotguide på app??
Stoked Publications har en app som heter The kite and Windsurfing Navigator, tror appen är gratis men sen kostar det att köpa till guider på olika kontinenter…
-
ViVa funkar klockrent för aktuella vindstyrkor längs kusterna.
-
Lär man sig förstå vad vissa vindstyrkor på de olika mätstationerna på ViVa så är det precis som Doc säger klockrent. Visst finns det inte mätstationer för alla spots men efter ett antal bomkörningar så fattar man vilka vindar man kan sticka på.
-
Hej,
Jag försätter att använder Weendy i västkusten (50km runt om Goteborg) men vi är före lite (5-6) att använder det. Känner ni varför weendy är inte använda? jag har Vaavud vind meter och det kopplar med Weendy. Jag försätter att rapporter innan och efter så man kan förstår vädret skick.Synes vi i Björlanda eller Torkelstorp eller …. Bra vind, bra windsurf!
Mvh,
PlettilUrsäkta att min svenska är inte så bra, jag träna mig.
Logga in för att svara.