Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing West Coast Speed Open 2006

• markforce-f-d-markram

Medlem
    19 april, 2006 vid 06:23

I,ll be there.
    Jaäättegött lasse, nu gäller det att skaffa en GePeSSSSSSSS…..

• lbj

Medlem
    19 april, 2006 vid 21:19
    lbj wrote:
    lbj wrote:
    lbj wrote:
    Kolla in på GWC hemsida
    http://gwc.se/cs/forums/166/ShowPost.aspx

Snart är det 3 maj (26 dagar) och då kör vi igång
    West Coast Speed Open 2006
    Fixa till utrustning och se till att du är vän med din GPS.
    Läs noga igenom http://hem.bredband.net/speedmanualen/ och
    http://gwc.se/cs/forums/166/ShowPost.aspx för det kan hända att det blir muntligt förhör på skepparmötet.
    Fortsättning följer….

Vi träffas Torsdag 20 april i fritidsgården i Nya Påvelundsskolan kl Kl. 18:00 – 20:00. Frågor och svar ang West Coast Speed Open 2006
    Alla är välkomna men var vänlig anmäl ditt intresse i GWC forumet eller på mail så att vi vet hur mycket fika vi skall köpa.
    Det muntliga förhöret genomföres här istället för på skepparmötet.
    Fortsättning följer…….

Mötet torsdag den 20 April inställt på grund av dåligt intresse.
    Frågor rörande GPS-inställningar osv tar vi vid tävlingen istället. Se till att komma i god tid till tävlingarna!!!
    Skaffa GPS och läs den uppdaterade manualen på http://hem.bredbandnet/speedmanualen
    Det är den som gäller för att komma med i resultatlistan. Inget annat!!
    Fortsättning följer…….

• speedjanne

Medlem
    2 maj, 2006 vid 08:45

Första deltävlingen inställd pga dålig vindutsikt.
    Ber om ursäkt att jag inte gick ut med detta på måndag kväll som utlovat.

Vi kör nästa vecka!

Mvh Janne

• hellboy

Medlem
    4 maj, 2006 vid 22:19

Lbj eller Speedjanne, vad är det för anmälningsavgift för en icke-GWC-medlem som jag?
    Kan inte se den infon nånstans, varken här eller på GWC-länken. Måhända är det kostnadsfritt?
    Om inte, vill jag gärna veta det innan första deltävlingen går av, tack.

//hellboy

• lbj

Medlem
    5 maj, 2006 vid 07:17
    hellboy wrote:
    Lbj eller Speedjanne, vad är det för anmälningsavgift för en icke-GWC-medlem som jag?
    Kan inte se den infon nånstans, varken här eller på GWC-länken. Måhända är det kostnadsfritt?
    Om inte, vill jag gärna veta det innan första deltävlingen går av, tack.

//hellboy

Bra synpunkt
    Följande gäller:
    Är du medlem i GWC ingår startavgif i medlemskapet
    För övriga tar vi ut en avgift på 20 kr/delsegling. Dessa pengar kommer senare att fonderas till GPS-Speedsurfing.com
    Kolla in http://www.gwc.se/ ang medlemskap
    För info West Coast Speed Open 2006 se
    http://gwc.se/cs/forums/ShowPost.aspx?PostID=166
    GWC/LBj

• lbj

Medlem
    12 maj, 2006 vid 18:29

Vi kör Söndag 14 maj. Samling kl 1200 i Fiskebäck
    Start snarast efter att alla riggat och att vi har avslutat skepparmöte
    Kom i tid

• Knatte

Gäst
    14 maj, 2006 vid 16:49

Hur gick det ? Blev det något kört idag eller 🙂 Jag vill ha rapporter nu:wink:

• speedjanne

Medlem
    14 maj, 2006 vid 17:37
    Knatte wrote:
    Hur gick det ? Blev det något kört idag eller 🙂 Jag vill ha rapporter nu:wink:

kanondag med strålande sol och fin vind 8-13m/s. bäst fart hade Speedsven 31.3knop(display). själv kom jag upp i 30.6(display) får se om vi lyckas få ner resultatet till datorn.

• Knatte

Gäst
    14 maj, 2006 vid 17:57

Låter som en härlig dag då. Var det många som var med och körde järnet:smirk:

• fredrik-ygge

Medlem
    14 maj, 2006 vid 18:22
    Knatte wrote:
    Var det många som var med och körde järnet:smirk:

Nej, alldeles får få! Tror vi var 7-8 st. Hade räknat med 30.

Själv helt slutkörd efter 39.1 distansminuter på havet. Första gången med GPSen i bra vind. Ville inte gå upp innan jag passerat 30 knop, men det gick inte idag. Blev 28.9 till slut. Ändå väldigt nöjd med detta på min gamla 90-talsbräda.

• lbj

Medlem
    14 maj, 2006 vid 18:32

West Coast Speed Open 14 maj prel resultat baserad på max speed

Rank Deltagare R1 max speed

1st SpeedSven 0.75 31,3;
    2nd Atte 2.00 31,1;
    3rd SpeedJanne 3.00 30,6;
    3rd Mats Hovde 4.00 30,6;
    5th Martin Lamm 5.00 29,2;
    6th Fredrik Ygge 6.00 28,9;
    7th LBj 7.00 21,6;

Hela havet och riggdäck var fullt av folk
    Vi får väl se hur mänga som lägger in på GPS-Speedsurfing.com

Själv simmade jag flera 100 meter innan jag blev uppplockad av en segelbåt
    som transporterade mig till en ö där min bräda låg uppspolad och trasig på land. Ingen bra dag. Tur att man använder flytväst. Man hinner att tänka mycket då man ligger där i det kalla vattnet.

• fredrik-ygge

Medlem
    14 maj, 2006 vid 18:49

Jag hade 28.5 på GPS under tävlingen. 28.9 var efteråt.

MEN: Har två 2s över 30 knop när jag laddat ner i datorn och kollar, en under tävlingen med mitt 7.0 m2 och en efteråt med 5.8 m2. Tycker det ser rent och fint ut runt resultatet, vågar inte ta ut glädjen innan filen är kollad, men lääääääääängtar efter en T-shirt.:cool2:

• fredrik-ygge

Medlem
    14 maj, 2006 vid 18:57
    lbj wrote:
    Själv simmade jag flera 100 meter innan jag blev uppplockad av en segelbåt
    som transporterade mig till en ö där min bräda låg uppspolad och trasig på land. Ingen bra dag. Tur att man använder flytväst. Man hinner att tänka mycket då man ligger där i det kalla vattnet.

Det var ju en jädrans dag för dig idag Lars. Vi blickar framåt mot nästa.

• lbj

Medlem
    14 maj, 2006 vid 19:12

Då jag lade in mina resultat fann jag att det fanns 3 st olika stavningar på Fiske….k
    Jag föreslår att vi använder stavningen “fiskeback” så att vi hamnar alla på samma resultatlista

• fredrik-ygge

Medlem
    14 maj, 2006 vid 20:26

Lite summering av intryck denna första deltävling:

1) Tack för alla ansträngningar Lars! Detta är kul!

2) Samlingen. I annonseringen stod det:

lbj wrote:
    Vi kör Söndag 14 maj. Samling kl 1200 i Fiskebäck
    Start snarast efter att alla riggat och att vi har avslutat skepparmöte
    Kom i tid
    Jag var där 12.00. Då hade flera redan stuckit ut på vattnet och struntat i samlingen. Andra var riggade på riggdäck och var ute 12.01. Själv var jag ute 20min senare. Starten var inte efter att alla riggat. Det hade säkert inte hjälpt min placering, men det borde vara lite mer lika villkor för alla. Att vara ute och bränna kl 12 och ändå vara med i tävlingen är inte rimligt.
    3) Tävlingskänslan. När jag kom ut såg jag ingen medtävlande. Under de två tävlingstimmarna såg jag Sven en gång och Janne en. Var var alla? Känns som att vi borde begränsa tävlingen till en liten yta. En stor poäng med att tävla överhuvudtaget är ju att få ligga och pressa mot andra. Idag hände det mig ingen gång. Känns heller inte som att poängen med tävlingen är att hitta sin egen undangömda plattvattensvik utan att vara snabbast där alla andra är. Kanske kunde man fundera på någon slags formationsegling eller i alla fall några regelbundna uppsamlingar av hela flottan. Vimplarna hade också varit kul!
Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing West Coast Speed Open 2006

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.