Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › West Coast Speed Open 2006
-
okey då
Vi gör så här
Alla deltagare skickar in sin fil till mig så skall jag rensa dom så att alla run blir mellan 1200 till 1300 den här gången. Ni har morgondagen på er. Annars får ni ingen resultatlista
I fortsättningen får ni fixa eran inläsning själva1st SpeedSven 2.00 31,3;
2nd Atte 0.75 31,1;
3rd SpeedJanne 3.00 30,6;
3rd Mats Hovde 4.00 30,6;
5th Martin Lamm 5.00 29,2;
6th Fredrik Ygge 6.00 28,9;
7th LBj 7.00 21,6; -
Fredrik, förstår vad du menar men det låter som om det du suktar efter är en slalomtävling med GPS. Jag håller med, det är betydligt roligare och köra riktiga starter och en riktig slalombana. Om det bara går ut på att få högsta hastighet är det rätt ointressant var de andra håller hus bara man själv hittar plattvatten.
Att köra en slalomtävling innebär mycker mer arbete och engagemang från fler än Lars för att kunna genomföra. Tyvärr har vi windsurfare en tendens till att agera som yra höns när det börjar blåsa och vill bara ut och segla och glömmer av det mesta…..Hur som helst var det en kanondag för alla med bra vind och tryck i grejerna !
/Mats -
lbj wrote:1st SpeedSven 2.00 31,3;
2nd Atte 0.75 31,1;
7th LBj 7.00 21,6;Har jag fattat fel eller får Atte 0.75p för en andraplats och Speedsven 2p för en föstaplats??
/adde
-
adde wrote:lbj wrote:1st SpeedSven 2.00 31,3;
2nd Atte 0.75 31,1;
7th LBj 7.00 21,6;Har jag fattat fel eller får Atte 0.75p för en andraplats och Speedsven 2p för en föstaplats??
/adde
Aldeles riktigt på pekat. Sven får 0.75 och Atte 2.00
Vi avvakta de officiella resultaten på GPS-Speedsurfing.com -
SWE170 wrote:Fredrik, förstår vad du menar men det låter som om det du suktar efter är en slalomtävling med GPS. Jag håller med, det är betydligt roligare och köra riktiga starter och en riktig slalombana. Om det bara går ut på att få högsta hastighet är det rätt ointressant var de andra håller hus bara man själv hittar plattvatten.
Att köra en slalomtävling innebär mycker mer arbete och engagemang från fler än Lars för att kunna genomföra. Tyvärr har vi windsurfare en tendens till att agera som yra höns när det börjar blåsa och vill bara ut och segla och glömmer av det mesta…..Hur som helst var det en kanondag för alla med bra vind och tryck i grejerna !
/MatsDelar din syn i det mesta tror jag och håller med om att det är oerhört viktigt att man håller en enkel form så att någon orkar hålla i det och det blir av. Letar egentligen bara enkla medel för att skapa mer tävlingskänsla. Att köra på begränsad yta skulle kunna vara en sådan. Vimpeln en annan.
Jag kanske egentligen också eferfrågar något annat. Jag har surfat länge, men aldrig tränat vindsurfing på något sätt. När jag nu förra året tog surfprylarna till Gbg och gick med i GWC hade jag hoppats på lite gemensam träning för att få utvecklas. Jag tog upp den frågan på årsmötet och det var positiv respons. Jag har erfarenhet av att träna utförsåkning i grupp och tycker man borde kunna göra liknande upplägg för vindsurfing. Sedan kom förslaget med speed-cupen och jag tyckte det lät bra och att det skulle kunna täcka det behov av samsurfing jag längtat efter. Så blev inte första tävlingen. Alla var upptagna med sitt och försvann till sin egen vik. Tycker allmänt att det är synd att ha en idrottsklubb utan träning. Windsurfing har blivit som golf – individuellt spel och betalda privatalektioner, när jag tycker det borde vara som utförsåkning – en klubb är ett centrum för gemensam träning och utveckling.
Det blev långt och lät kanske lite klagande – men du förstår kanske vad jag vill säga.
-
lbj wrote:Vi avvakta de officiella resultaten på GPS-Speedsurfing.com
Vi har ett problem.
Vi pratade om detta Lars redan innan vi åkte ut och min korrespondens med tbsurf bekräftar vad jag trodde. (Rätta mig om jag har fel tbsurf.)
På GPS-speedsurfing får man inte skicka in mer än en session per dag, spot och bräda.
När det var som igår att vinden ökade efter tävlingen var flera av oss ute och drog för att få förbättrade tider. Då vill jag förstås skicka en session som är GWC speed open kl 12-14 och en som är kl 14-16 då jag förbättrat mina tider. Det får jag inte! Jag har nu att välja mellan att registrera min bästa tid eller vara med i tävlingen.
Börjar nog luta år Hankloose’s linje: Starten är att alla visar upp nollställd GPS för Lars. Mål är att vi samlas och visar vad vi har på skärmen. That’s it. Inget mek med datorer, uppdelningar i sessioner, uppladdningar och bedömningar hos GPS-speedforum o.s.v. Om det inte blir millimeterrättvisa varje gång, så bör det bli det över tiden. Också roligare att ha resultatet direkt.
-
Ändrade förutsättningar
Start:
Alla deltagare visar upp nollställd GPS på skepparmötet.
Mål:
Efter genomförd segling samlas vi och noterar max-tider på Resultattavla
Under seglingen:
Tillåtet att notera max-tider kontinuerligt på ResultattavlaThat’s it.
Inget mek med datorer, uppdelningar i sessioner, uppladdningar och bedömningar hos GPS-speedforum o.s.v. Om det inte blir millimeterrättvisa varje gång, så bör det bli det över tiden. Också roligare att ha resultatet direkt.
Uppdaterade regler http://gwc.se/cs/forums/ShowPost.aspx?PostID=166 och
Officiella resultat http://gwc.se/cs/forums/191/ShowPost.aspx finns nu på GWC hemsida -
Det är helt avgiftsfritt att delta även om du inte är medlem i GWC. Men är det inte ett lysade tillfälle att bli det?
Mvh
/ Johan -
lbj wrote:Ändrade förutsättningar
Uppdaterade regler http://gwc.se/cs/forums/ShowPost.aspx?PostID=166 och
Officiella resultat http://gwc.se/cs/forums/191/ShowPost.aspx finns nu på GWC hemsidaFörenklade regler
-
Kul att det är igång, skulle man inte kunna tänka sig lite mer info ang. resultaten…
Typ utrustning (bräda och segel) och vindstyrkan? -
Knatte
Gäst17 maj, 2006 vid 19:10The_Novice wrote:Kul att det är igång, skulle man inte kunna tänka sig lite mer info ang. resultaten…
Typ utrustning (bräda och segel) och vindstyrkan?Finns ju på GPS.speed…….. så fort alla har loggat över sina tracks. Det saknas väl fortfarande resultat från Atte och speedjanne i alla fall:tongue: En kurs kanske behövs:smile:
Men jag håller med om att lite fylligare info, hade varit kul.
Logga in för att svara.