Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › West Kirby England
-
Jag förmodar att det är en hamnbassäng som behåller vattnet vi ebb.
-
då ser ser ut att vara en bassäng eller liknande så kan man ju tänka sig att det var ganska platt, men det var typ bara 620 meter lång, eller hur?
-
Om ni bläddrar i en engelsk surftidning och spanar in Tushinghams reklam för deras Lightning och snubben kör med en bräda målad i union jack-färger, jag gissar skarpt att den bilden är tagen i West Kirby. Vid rätt riktning så är banan näst inteill perfekt, om man bortser att den verkar vara aningens kort.
-
lite kort?
ser ut som Bob har haft svårt att brommsa o farit över muren några gånger:):)skämt o sidå hur har han tagit sig tillbaka har han gått o släpat grejerna på muren eller ?
-
Quote:snubben kör med en bräda målad i union jack-färger
Måste vara Bobs (eller någon i Bobs gäng) brädbygge som visas på
http://www.ecboards.co.uk/Riktitgt bra och detaljerad brädbyggarsite som både inspererar och avskräcker.
-
Undrar när vi får en sådan bassäng på Fituna?
Kommunen ska renovera den befintliga simbassäng vi har, ska ge dom ett förslag på en helt ny lösning…..smal men djävligt lång! -
@Mården 352834 wrote:
lite kort?
ser ut som Bob har haft svårt att brommsa o farit över muren några gånger:):)skämt o sidå hur har han tagit sig tillbaka har han gått o släpat grejerna på muren eller ?
På bilden kan du se var det har gått extremt fort och var det bara har gått fort.
(Klicka på bild för större bild)
-
Så det är grönt som är målet när man tittar på sin fil i gpsar…
-
Knatte
Gäst5 december, 2006 vid 20:15Var får ni tag i själva filerna för hans speedrepor ? Jag förstår ju att ni hittar dessa på GPS.speed…… .com men var finner man detta mer specifikt :confused2:
-
Så här såg det ut när han var och körde i bassängerna vid Arendal.
-
@Knatte 352898 wrote:
Var får ni tag i själva filerna för hans speedrepor ? Jag förstår ju att ni hittar dessa på GPS.speed…… .com men var finner man detta mer specifikt :confused2:
Kolla Jesters inlägg i http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=45925
-
Knatte
Gäst5 december, 2006 vid 21:08@fredrik.ygge 352906 wrote:
Kolla Jesters inlägg i http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=45925
Ok, jag som letade som en tok efter några filgömmor på själva GPS-speedsurfing.com sidan. Nu är jag med i matchen igen :laugh:
-
@tbsurf 352952 wrote:
vem, när, hur?
Det var bara ett skämt, förlåt om det var för långsökt.
Har sett de där bassängerna vid Arendal flera gånger på satelitbilder och tyckt att de ser ut som potentiella speedställen. De ligger nog bra vindmässigt vid en hård SO och borde vara helt platt.
Nu när det blev tal om West Kirby och det ser ut som en bassäng, blev jag påmind om Arendals bassänger igen. Som illustration för hur jag tänkte la jag in Bob Cunninghams spår, klippt från den här tråden, på bild från Arendal.
Har inte sett bassängerna från riktigt nära håll och vet inte om de möjligen är fyllda med något farligt eller äckligt. Kanske något att undersöka närmare för den rekordsökande dock.
Logga in för att svara.