Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Weymouth
-
Weymouth
Publicerad av jester på 6 oktober, 2008 vid 11:46Nu när draknissarna snott världsrekordet, så kan vi ju iaf glädjas åt att Ab slagit nytt rekord i Weymouth iaf.
A record day. A new harbour record has been set by Anders Bringdal with a speed of 38.48 knots and the majority of competitors on the course today exceeded 30 knots. Wind speeds reached 30 -35 knots plus gusts.
jester svarade 16 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Knatte
Gäst6 oktober, 2008 vid 16:40Gött att AB levererar :smirk:
-
Undrar vad AB körde för segel..Kan han ha kört Challenger 3D proto?
Kommer de att komma på marknaden till nästa säsong? -
Kapten K: Totalt ointressant… Vid videotiming är det 500m som är det intressanta, och vid GPS-mätning är det average 5*10s som är det intressanta. Toppfart är på sin höjd bara kuriosa..
-
Jester;506048 wrote:Kapten K: Totalt ointressant… Vid videotiming är det 500m som är det intressanta, och vid GPS-mätning är det average 5*10s som är det intressanta. Toppfart är på sin höjd bara kuriosa..
Håller med Jesper
v=s/t Vid videotiming är det 500m / uppmätt tid
Vid GPS-mätning är det uppmätt sträcka / 10 sec
Toppfart ändras bara om accelerationen ändras
a=(v2-v1)/t
Rätta mig om jag har fel -
Haha, man kan nog säga att Weymouth inte tycks vara det ultimata speedplacet. Anders nya rekord är ungefär fyra tiondelar sämre än Pascal Makas gamla rekord från Sotavento -86 eller om det var -87.
-
Ne men det ser ut som den gode Bringbergarn har tryck i grejerna..iaf
-
Jepp. Det känns som det krävs en bättre seglare för att göra 40 knop på ett kasst spot än för att göra det på ett bra. Iofs tror jag det är att ta i rejält att kalla Weymouth för kasst, men det verkar ju inte vara i samma klass som t.ex. Sotavento, Luderitz eller sandy point.
-
Knatte
Gäst7 oktober, 2008 vid 17:17Det var ju några rätt skapliga killar med och tävlade förutom AB :tongue:
Guy Cribb, Bob Cunningham och David White fick ju alla spö av Anders :laugh: -
@lbj 506155 wrote:
Håller med Jesper
v=s/t Vid videotiming är det 500m / uppmätt tid
Vid GPS-mätning är det uppmätt sträcka / 10 sec
Toppfart ändras bara om accelerationen ändras
a=(v2-v1)/t
Rätta mig om jag har felJag menade bara att jag är mer imponerad av Markus 41+ average än ABs 38.48 på 500m
Även om det är svårare att köra 500m särskilt då det är på en bestämd sträcka, och man inte kan plocka ut godbitarna som man gör med gps. -
Det var väl ett hamnrekord AB satte i Weymouth om jag läser citatet rätt i början?
Tycker som föregående talare att Markus rekord i ankdammen slår lite högre trots allt. -
SWE 496;505889 wrote:Undrar vad AB körde för segel..Kan han ha kört Challenger 3D proto?
Kommer de att komma på marknaden till nästa säsong?Han verkar köra ett 09 proto.. Inget 3D, vad jag kan se iaf..
Och naturligtvis går det inte att jämföra prestationer från två helt olika ställen.
Logga in för att svara.