Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Weymouth Speed Week 2010

• andersbq

Medlem
    24 oktober, 2010 vid 09:03

Nu är vi hemma i kylan igen. Sammanfattningvis så var det en trevlig resa och ett bra arrangemang. Vi åker gärna tillbaka igen. 15-21/10 är nästa års tävling. Stället är både vackert och skönt, roligt att träffa massa själsfrände, när det tävlas så är det långa och hårda dagar (om man vill). Vi valde att bara köra när det blåste över 7-8 m/s men många var ute även i mindre vind och kämpade. T ex Tyskarna ramlade i sängarna tidigt varje kväll efter att ha kämpat med sina formula-grejor.
    Om och när det det blåser s kan nog stället levererar riktigt bra.
    Resultatmässigt så är det klart att 9:a och 12:a inte var riktigt enligt våra målsättningar, men det var lättvind och det var 78 man med och vindsurfade. Och som kuriosa så är det nog så att undertecknad leder Speed:World:Cup och Daniel är väl 3:a före ett koppel av tyskar. (och när året är slut så hamnar Daniel 2:a och jag 3:a eller nåt). Det beror såklart på att det varit så tävlingsfattigt med inga “Majors” i år. MAO inget att skryta med här på konfen men kanske går hem på ålderdomshemmet (om inte nån av er hamnar på samma ställe). 😉
    Vad det gäller framtida världscupen / internationlella tävlingar så har det varit ett av huvudämnena på middagarna. Jag tror det kommer bli en del förändingar, frågan är “bara” just nu vem som tar på sig att dra lasset och ta tag i det. Mitt förslag är Peter Davis, men han verkar tycka det är för mycket jobb. Dock så skulle han kunna vara sammanhållande och så kan vi andra göra jobbet.

• dr-masse

Medlem
    24 oktober, 2010 vid 09:58

Klart du skall skryta här på konfen! På ålderdomshemmet kommer ändå ingen att fatta vad du snackar om.

“Jo, sörru, 2010 blev jag 3a totalt i Speed:World:Cup totalt!”
    “Jasså du. Har du hört att Darin skall bli ny programledare i På Spåret? Nu talar vi stora nyheter, gubbe lilla!”

Grattis, strongt att ni kör så bra i olika vindar och håller svenska speedfanan högt. Jag kör ju inte själv, men tycker det är kul och ofta läsvärt att följa er här på hastighetskonfen.

• mick

Medlem
    24 oktober, 2010 vid 10:11

Håller med dr Masse; grymt bra presterat i så usla vindar.
    Och stort tack för underhållande rapporter, Anders!

• klang

Medlem
    24 oktober, 2010 vid 11:34
    dr Masse;636974 wrote:
    Jo, sörru, 2010 blev jag 3a totalt i Speed:World:Cup totalt!”
    “Jasså du. Har du hört att Darin skall bli ny programledare i På Spåret? Nu talar vi stora nyheter, gubbe lilla!”

Hahhaaha… underbart dr Masse

• swe117

Medlem
    24 oktober, 2010 vid 11:55

Resultatmässigt så är det klart att 9:a och 12:a inte var riktigt enligt våra målsättningar, men det var lättvind och det var 78 man med och vindsurfade. Och som kuriosa så är det nog så att undertecknad leder Speed:World:Cup och Daniel är väl 3:a före ett koppel av tyskar. (och när året är slut så hamnar Daniel 2:a och jag 3:a eller nåt).

Det är väl bara att skryta på så mycket det går, helt klart imponerande. Håller tummarna för att den prognosen håller, väl kämpat. 🙂

• tobhed

Medlem
    24 oktober, 2010 vid 12:12

Tack för kanonrapporter som har gjort det värt att besöka konfen varje dag 🙂

• lbj

Medlem
    24 oktober, 2010 vid 13:44
    SWE117;636990 wrote:
    Resultatmässigt så är det klart att 9:a och 12:a inte var riktigt enligt våra målsättningar, men det var lättvind och det var 78 man med och vindsurfade. Och som kuriosa så är det nog så att undertecknad leder Speed:World:Cup och Daniel är väl 3:a före ett koppel av tyskar. (och när året är slut så hamnar Daniel 2:a och jag 3:a eller nåt).

Herregud. Detta måste vi ta med i TTVK:s Verksamhetsberättelse 2010
    /LBj

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Weymouth Speed Week 2010

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.