Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Weymouth Speed Week 2011
-
Weymouth Speed Week 2011
Publicerad av andersbq på 15 oktober, 2011 vid 10:36Nu är vi (Daniel B, Johan G, Anders BQ) på plats i Portland där tävlingen egentligen går. Varberg-Grenå, bilfärd via Herrning (Neil Pryde Norden), färja i deluxe class Esbjerg-Harwich och sedan bilkö 6 timmar (35 mil) till Portland. Bor i en tjusig våning i Castletown, 3 minuter från marinan (web kamera här http://www.wpnsa.org.uk/ )
Soligt 17 grader varmt och ca 3-5 m/s idag. Formulaseglarna och båtarna är ute och tävlar om dagens pokal. Vi räknar med att vara på vattnet först på måndag och sedan tisdag och fredag. Proggen är ca 12-16 m/s dessa dagarna.
Undertecknad är väl inte i min livs form med hål i trummhinnan och trasiga fingrar, men kommer nog ändå ses på vattnet, dock så blir det försiktigare segling än vanligt denna gång…andersbq svarade 13 år sedan 12 Medlemmar · 23 Svar -
23 Svar
-
Knatte
Gäst15 oktober, 2011 vid 10:44Kul med en update och att ni har en bra prognos framöver! Verkar klokt att du inte ger gärnet ännu, innan alla skavanker är fixade och klara!
-
Kör hårt Sweeds.
Vore trevligt med åtminstående en pall plats. -
David Garell, Ant Baker, Martyn Ogier, Pat van Hof, Farrel oShea, Alain de Gendt, Torsten Mallon plus många mer, inte bara att ställa ut skridskorna här i Weymouth med 100 startande, tror vi är glada med topp 10!
-
ah, lycka till boys och spara krutet till de bästa dagarna! Kommer absolut att följa den här tråden dagligen.
-
Vi har en bra prognos idag. Blåser just nu ca 6-8 m/s och efter lunch ska det öka till 10-15 m/s från SW.
Banorna är redan öppna och kommer vara det till kl 17.00. Varje dag räknas som ett heat.
Idag är det säkert minst 100 deltagare här …PS Om du tittar i webkameran, ser ni min volvo med släpkärra vänster om de vita kranarna.
kanske ser du mig riggande… -
Ser bra ut när ni riggar mitt i bild där, kanske testa lite mer nedhal på loftet så att 4 lattan släpper ut lite mer.
-
Ha, ha – suveränt, ser ut som fina förhållanden dessutom!
[img]http://www.surfzone.se/forum/picture.php?albumid=155&pictureid=1204[/img]
-
Idag var vi på vattnet i 7 timmar. Tvärtemot proggen så var det bäst i början. Daniel var pigg och körde många bra repor när de flesta fortfarande riggade. Han ligger ca 1,5 knop snabbare än Johan & mig över 2 x 500 meter. Johan mosade sitt 8,6. Själv så blev dagen en lång plåga. Den tunga pencillinkuren gör nog kroppen svagare. Blev inte lättare med mina dåliga fingrar och mindsetet att inte ramla i och få vatten i mitt håliga öra. Jag körde kort sagt fegt och defensivt, och det funkar inte när man ska fajtas med världsseglare. Men varje gång det blev choppigt vid ca 400 meter, så vågade jag inte riktigt hela vägen. Har seglat nästan alla brädor och 3 segel. En gissning är väl att Daniel ligger på topp och att jag är i smeten som kan innebära allt ifrån 10-40:e plats. Målet för min del var att delta och inte åka till sjukhus och det har jag i alla fall klarat Nu har vi bytt upp oss till den största våningen 30 meter lång och den är faktiskt i tre etage och egna badrum mm. Vi ringer till varandra, funkar inte att ropa… Imorgon så blir det väl ungefär som idag, kanske lite mindre vind, hoppas på revansch, om kroppen hänger med.
-
Bra kämpat gubbar! Skönt att ni klarat dagen utan nya skador 😉
Kör hårt, håller tummarna för er:cool2: -
Hoppas det går bättre för dig i morgon Anders. Johan du skall inte ha sönder dina fina segel. Daniel gött kört NP rocks!
-
Bra kört gubbar
Daniel bara att plocka fram 63:an och 9,5 så levererar du fina tider som vanligt
Johan det är bara att hitta din fina “SM känsla” så piskar du dom flesta
Anders håll kroppen hel och kör som vanligt
Då har vi tre svenskar långt upp i toppen !!!!!
Lycka tillNu drar jag till Haga, najs vinkel och högt vatten så kanske fina 500 idag
-
Kollade proggen för de nästa dagarna. Tyvärr inga riktiga speedvindar för vindsurfare. Fast ni e ju grymma på stora prylar oxå. Lycka till.
Logga in för att svara.