-
What is windsurfing och Torö stenstrandsförnedring
När man blir lite äldre börjar man fundera över en massa saker, som tex: varför envisas jag med att åka dom 6 – 7 milen ner till Torö eller ännu värre de 11 – 12 milen till salnö för att låta mig manglas gång på gång?
Psykologen sa att jag var ett kontrolfreak att jag ville känna att jag kunde kontrollera situationen. Det ligger nog nåt i det. Men den bästa känslan i vindsurfing tycker jag är när man precis riggat dragit på sig våtdräkten tittar ut och ser strålande sol, 5.0 vind och så där lagom läskiga vågor, då känns allting möjligt på nåt sätt och man får bråttom ut.
När jag seglade i helgen insåg jag att egentligen är vindusrfing på plattvatten inte så intressant efter ett tag (ursäkta min snobbighet), men så kom jag på att det finns ju egentligen hur mycket grejor som helst att jobba med och försöka lära sig, vilket jag gjorde. Men egentligen tror jag att det måste kännas så där lite lagom jobbigt när man går ut, kanske bara ska vara lite för stora vågor eller att man vet att den där härliga stenstrandsspolningen väntar runt hörnet vid minsta lilla misstag.
Ähh jag bara svamlar vad tycker ni egentligen, vad är grejen för er?
Mvh
Eder Uffe
Logga in för att svara.