Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing What makes a good Noobie kite?

• are-aret-runt

Medlem
    1 maj, 2011 vid 12:18

Bra tråd!
    Nice för oss som inte fattar skillnaden på all information som står.
    Tack till alla som bidrar!

• kitestoked-se

Medlem
    18 maj, 2011 vid 19:03

Här finns lite tips till den som skall köpa sin första kite. http://www.kitestoked.se/post/Att-valja-kite.aspx

• ski_extreme

Medlem
    27 juni, 2012 vid 09:29

Tjena!

Det pratas om kites för personer som väger kring 80kg, jag väger ngt mer än så (190cm, 110kg) och är på G att välja min första kite.

Jag kommer köra i stockholmsområdet mest, men kanske även ngn vecka på västkusten på sommaren och ngn vecka i fjällen på vintern.

Är det 14m2 och uppåt som gäller för mig, räcker 14m2 för ostkusten eller måste jag upp större?
    Vad gäller bräda, 144*XX?

Om ni inte vill rekomendera specifika kites i denna tråd, kan jag gärna ta ev sådan info i PM.

Tack på förhand

• pjoter

Medlem
    28 juni, 2012 vid 14:49

hade helt klart kört på en flysurfer speed3 om jag varit dig. dels har du lite mer muskler 🙂 än vad många har å sen kommer du köra mkt i stockholm som inte direkt är känt för sin vindstatistik.

kolla på http://www.kitenation.se för att få lite mer info om surf i stockholm, här hänger mest västkustare å skåningar å vi är bortskämda med lite bättre förhållanden och kan då prioritera lite annorlunda.
    kontaktar du sen kaj på kajtech så hjälper han dig gärna med både info å demo å allt möjligt.

ha de gott å lycka till!

• karlkarl

Medlem
    20 september, 2012 vid 11:47

Tips på kite att komplettera min 12:a med uppskattas. Är 70 kilo lätt och kan köra fram och tillbaka och uppvind utan problem. Min 12:a är en Naish Alliance från 2008, relativt högt vindregister och fem linor. (http://www.kiteworldmag.com/2008-kite-tests/naish-alliance/).
    Söker något som fungerar från 11 m/s och gärna ganska brett register. Kanske till och med någon som sitter på något begagnat som passar en csn-inkomsttagare? :santa:

• filip81

Medlem
    20 september, 2012 vid 14:44

Jag tror en 8:a hade passat dig bra. Jag har en 9:a som andrakite och är 8 kg tyngre än dig

• preppie

Medlem
    9 januari, 2015 vid 21:03

Lånar tråden lite :), men om någon har en träningsdrake foil på 2-4 kvm till salu, med tvålinors bom så sökes en sådan till mina kids.. pm:a då tack.

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing What makes a good Noobie kite?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.