• Publicerad av sajmon på 8 maj, 2004 vid 20:40

Har inte kört med hängsele innan, så det är väl på tiden att man skaffar en… är så jobbigt dagen efter, när armarna är 1dm längre än vanligt.

vad är det man ska ha.. Sitt eller häng?
    automatic och quickrelease krok….vad är skillnaden?
    Är det olika längder på snörena man krokar fast sig i? längden borde man väl kunna justera genom att sätta ändarna närmare/längre från varandra.. .eller?

förklara nu så jag köper rätt pryls. smirk.gif

/Kapten hängselehook

levieux svarade 20 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • nordgren

Medlem
    8 maj, 2004 vid 21:02

En hängsele är guld värd!
    Vilken variant på krok du väljer spelar ingen roll, det är bara hur man sätter på sig den som är skilnaden.
    Däremot så är valet av sitt eller midjesele viktigare.
    Själv kör jag med sittsele. Men får ut tyngden bättre med den och för över tyngden till bommen bättre. Däremot så blir man mer rörlig med midjesele.

Man brukar generalisera och säga att om man är ute efter fart så är det en sittis man ska ha och om man är ute efter att trixa så är det en midjesele.

• styret

Medlem
    8 maj, 2004 vid 21:06

att flytta ändarna för att justera längden på linorna är inte att rekomendera. det blir liksom fel. medel är väl att man har nånstans kring en näve emellan ändarna. jag kör med typ två fingrar och vissa kör med en näve plus 3 fingrar. det är lite en smaksak men mycket längre än så ska man nog inte sära på dom.
    jag tror det är nått med tryckpunkter och grejer. jag har iallafall inte vart nöjd när jag har särat för mycket på mina linor.

• levieux

Medlem
    8 maj, 2004 vid 21:16

Kolla där:

Guy Cribbs

Gut Cribbs 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.