Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Widestylepaket 11000.- ??

• Widestylepaket 11000.- ??

Publicerad av inte_anders på 18 juni, 2001 vid 14:46

Jag e ny på vindsurfingmarknaden, bor i storsjön, 80kg, 175cm. Inte seglat sen 80-talet men tror jag tar mej upp och planar/gippar/slår på första försöket.

Frågade surfersparadise.nu vad jag skulle ha och dom sa widestylepaket med Fanatic Viper(299x75cm,194L) + Neilpryde Supernova mm för 11000.-

Frågor:
    Finns det bättre/billigare butiker helst närmare Jämtland?
    Verkar priset OK?
    Verkar det vara rätt grejjor för mej?
    Helst skulle jag vilja börja med begagnat men jag kan ju inget om prylarna?

Hjälp !

dude svarade 23 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    18 juni, 2001 vid 17:05

Vad gäller Supersonic så är det kanongrejer. Det bästa du kan ha. Vet inte så mycket om brädan, men jag misstänker att du blir kanonnöjd med den till en början och att den möjligen är i största laget därefter. Jag skulle nog satsat på något i 150-170-litersklassen.

Alla widestyle är lätta att åka på, men rena racebrädor är sköra. En begagnad Mistral Vision 150 skulle vara kalas, men du är nog inte ensam om att vara på jakt efter en sådan. Om du är hyfsad på tyska kan du kolla in testerna av Freeride 150 L (2000) eller Freeride X Large (1999) på tyska Surf. Surf Magazin finner du här:

http://www.surf-magazin.de/_test/_test.htm

• martin

Medlem
    19 juni, 2001 vid 14:30

Nu gällde det i och för sig ett Supernova. Lite enklare än Supersonic, men det fungerar också alldeles utmärkt. Lätt som få är det också.

• dude

Medlem
    19 juni, 2001 vid 14:39

Förstår inte riktigt tyskan… Är det ett eller sex som är bäst i skalan de använder för betygsättning. För övrigt skulle det inte sitta fel med en översättning för vad betygen avser.

Mvh,

Nicke

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Widestylepaket 11000.- ??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.