• Publicerad av mbkpeter på 29 april, 2006 vid 20:30

    är inte mycket av en binär människa, men går det få så att windguru känner igen mig och att det är förinställt M/s.

    Info bitte

    mangs svarade 18 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • swe-1

    Medlem
    29 april, 2006 vid 20:57
    mbkpeter wrote:
    är inte mycket av en binär människa, men går det få så att windguru känner igen mig och att det är förinställt M/s.

    Info bitte

    Ja visst bara att registrera dig vilket är gratis. Du kan även betala för att få Pro versionen.

  • judo-freddan

    Medlem
    29 april, 2006 vid 21:48
    SWE 1 wrote:
    mbkpeter wrote:
    är inte mycket av en binär människa, men går det få så att windguru känner igen mig och att det är förinställt M/s.

    Info bitte

    Ja visst bara att registrera dig vilket är gratis. Du kan även betala för att få Pro versionen.

    Hur bra är pro-versionen egentligen? “Basic”-versionen är ju rätt bra tycker jag. Visar ju till skillnad från en del andra prognoser sällan eller aldrig för mycket vind i alla fall..

  • dr-masse

    Medlem
    30 april, 2006 vid 09:39

    Pro-versionen ger lite bättre uppdateringstider utan fördröjning på MM5 27km prognoserna. Dock är den bästa MM5 prognosen (9 km) inte tillgänglig i Sverige, utan endast runt södra England och Norra Frankrike runt kanalen, samt över Tjeckien, typ. Överhuvudtaget stämde windguru bra på Irland, framförallt vindriktning. GFS-prognosen var hela tiden i underkant på vindstyrka, dock.

    Pro-versionen är jag faktiskt lite tveksam till om den är värd att köra i Sverige, men om man vill ha helt uppdaterad MM5 27 km så är det ju den som gäller.

    Bifogar en liten dump från PRO, dagens Fituna prognos. Jag skulle nog lägga pengarna på Båtvädret Plus (även om jag faktiskt tycker att SMHI fasen borde tillhandahålla sådant GRATIS inom ramen för sitt uppdrag som myndighet…:mad: ), reggade windguru Pro mest för Irland och kommande tripp till Portugal…:cool2:

  • hakman

    Medlem
    30 april, 2006 vid 11:27

    Windguru är ju den mest översiktliga sidan för att se just prognoser vid spots, det gillar jag. Men har den verkligen pålitliga och bra prognoser för svenska spots?

  • oaxen

    Medlem
    30 april, 2006 vid 12:47
    Hak wrote:
    Windguru är ju den mest översiktliga sidan för att se just prognoser vid spots, det gillar jag. Men har den verkligen pålitliga och bra prognoser för svenska spots?

    Min erfarenhet är att WG är hyfsad för att se prognostrender. Körde Pro-versionen i fjol men kommer inte göra om det i år. Den prickade sällan rätt förra året – låg ofta under verkligeheten.
    Jag lägger slantarna på Båtvädret PLus som i mitt tycke är ganska pricksäkra. Idag t ex har vindleveransen varit klanderfri för Roxen – mitt i prick.

  • hakman

    Medlem
    30 april, 2006 vid 14:33

    Det var gött att veta!

  • mangs

    Medlem
    1 maj, 2006 vid 12:59

    Tjenare

    Här kommer en länk till windguru med m/s i alla fall. Känner igen dig vete tusan om det gör, nen när jag går in så hamnar den automatiskt på gbg ändå.

    http://www.windguru.cz/int/index.php?odh=2&doh=22&wj=ms&tj=c&fhours=180&userp=&psswd=&uid=&user=&pageid=0&odeslano=1&num=&spotcislo=86&viewspot=Go%21&search=&uid=ef3df25f68dd8ed0d513a28460b338c7&id_user=0

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.