Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Windguru = Slumpgenerator???

  • Windguru = Slumpgenerator???

    Publicerad av stinger på 22 augusti, 2005 vid 17:07

    Var inne på morgonen o kollade prognosen och såg till min glädje att det skulle bli vind till helgen, bara typ 6m/s men man kan ju glida lite med 7.4:an iaf. Kollar för säkerhetsskull strax efter lunch också och då visar prognosen 3-4 m/s. Kollar nu på kvällen ännu en gång och nu är det tillbaka till 6m/s på lördag.

    Är det en “riktig” prognos eller är det bara randomize???

    hifly svarade 19 år, 1 månad sedan 11 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • _alexander

    Medlem
    22 augusti, 2005 vid 17:16

    samma fenomen i halmstad

  • emil_h

    Medlem
    22 augusti, 2005 vid 17:57

    Ja, det kan man ju nästan tro. Den där j’vla tabellen styr ens liv tongue.gif. Ingen mening att ens titta på “understa raden”…

  • emil_h

    Medlem
    22 augusti, 2005 vid 17:57

    Ja, det kan man ju nästan tro. Den där j’vla tabellen styr ens liv tongue.gif. Ingen mening med att ens titta på “understa raden”…

  • svenne

    Medlem
    22 augusti, 2005 vid 18:50

    Till helgen ökar medelvinden och kulingvindarna kommer allt oftare. Det behövs ingen slumpgenerator för att veta det. Vädertomtarna kallar det Lovisakuling eftersom efter att Lovisa har haft sin jäkla namnsdag så öker vinden, har gjort så sen Hagbards tid… wink.gif

    –S

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 augusti, 2005 vid 20:04

    för sverige känns windguru hel fel att kolla på, däremot stämde den ganska väl när jag var i tarifa och guincho i sommar…..

  • irritation

    Medlem
    22 augusti, 2005 vid 21:33

    Vilkne sida är den bästa att kika in på då?? confused.gif

  • ola_p

    Medlem
    22 augusti, 2005 vid 21:49

    windguru för långtidare, å dmi för kortid, dmi.dk, å så klicka sig vidare till sejlevejr/vind.. den länken e av någon anledning borta i väder rutan..

  • enlight

    Medlem
    23 augusti, 2005 vid 04:52

    Jag kollar både på FORECA och SMHI.
    Tar ett snitt mellan dem båda och de senaste veckorna har det stämt ganska bra.

  • andreas-t

    Medlem
    23 augusti, 2005 vid 19:51

    Ja, Foreca brukar vara bra på att pricka in lokala variationer i Sthlms skärgård. Fina orangea 10 m/s-pilar ute på de stora yttre fjärdarna (precis som SMHI också säger), men en ynklig grön 5 m/s-pil på Stora Värtan och Görväln…

  • lars_e

    Medlem
    24 augusti, 2005 vid 06:42

    Hur får man fram en detaljerad prognos över olika plater i Stockholm på Foreca? Jag får bara en generell prognos för hela Stockhom på foreca.com mad.gif

  • hifly

    Medlem
    24 augusti, 2005 vid 07:42

    längtar efter höststormarna nu:)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Windguru = Slumpgenerator???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.