Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Windguru Wellington!
-
Windguru Wellington!
Publicerad av lajvarn på 15 augusti, 2004 vid 02:44man behöver inge stort segel nere i wellington tis-ons! kolla in på windguru!
bonasurf svarade 20 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Upp till 7m vågor dessutom, ja det kan bli tufft där nästa vecka….skall vi packa 3.0an + 60L brädan o dra?
-
Tänkte fortsätta på det här windguru-temat och fråga lite om stället Yemen.
http://www.windguru.cz/int/index.php Längst ner i rulllisten “Single Location”Vet att det har varit uppe tidigare, men jag kan inte förstå att prognosen alltid ser mer eller mindre lika dan ut..
Placet har alltså 13-15 m/s varje dag med exakt samma rikting…(förutom i slutet på veckan, men fortfarande full tillräckligt för att göra oss Stockholmare helt lyriska)
Verkar som en riktig guldgruva för vindsurfare?
Vilken vind är det som blåser där? ´För den måste väl heta något när den blåser konstant?Om jag inte missminner mig så ligger det i mellanöstern, och kanske därför inte är så lockande som resemål…
Men vad gör man inte för lite vind -
Ta med allt ni äger o har i surfväg.
Går det en mast så är det nog en bit att åka o köpa nytt.
Läste att några varbergsbor var till en ö utanför Oman,
ska finnas en berättelse på deras hemsida(tror jag)Maxx
-
Oman – Masirah Island heter stället.
-
Jävla fint det verkar….Oman…7500 för biljetten e ju inte helt tokigt, sticker man en månad blir det ju inte så farligt. 10-16m/s varje dag o vågor 1.5-4m…det kan man leva med
-
Har varit i Wellignton. Det är det enda tillfället i hela mitt liv då jg varit rädd för att köra bil pga av att det blåste så mycket.
Bilarna låg i 70 på motorvägen och vi hade en hög nissanbuss fullladdad med surfprylar på taket. Det var inte utan att vi trodde bilen skulle välta.
Wellington har den sjukaste vindstatistiken. Läste i ett gammalt svenskt surfmag att de har 140 dagar om året över 15 m/s och 40 av dessa över 25. Sjukt.
Taranaki lite nordväst om Wellington bjuder på extremt bra vågseglings förhållande. Var bara där i någon vecka men fick några av de bästa dagarna i mitt liv.
Logga in för att svara.