Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Windguru Wellington!

• kamaaina

Medlem
    15 augusti, 2004 vid 11:33

Upp till 7m vågor dessutom, ja det kan bli tufft där nästa vecka….skall vi packa 3.0an + 60L brädan o dra?

• anders_hoffman

Medlem
    15 augusti, 2004 vid 15:50

Tänkte fortsätta på det här windguru-temat och fråga lite om stället Yemen.
    http://www.windguru.cz/int/index.php Längst ner i rulllisten “Single Location”

Vet att det har varit uppe tidigare, men jag kan inte förstå att prognosen alltid ser mer eller mindre lika dan ut..
    Placet har alltså 13-15 m/s varje dag med exakt samma rikting…(förutom i slutet på veckan, men fortfarande full tillräckligt för att göra oss Stockholmare helt lyriska)
    Verkar som en riktig guldgruva för vindsurfare?
    Vilken vind är det som blåser där? ´För den måste väl heta något när den blåser konstant?

Om jag inte missminner mig så ligger det i mellanöstern, och kanske därför inte är så lockande som resemål…
    Men vad gör man inte för lite vind wink.gif

• lajvarn

Medlem
    15 augusti, 2004 vid 16:22

jaadu, jag är på dit wink.gif såg faktiskt ganska stabilt ut!

• anonym-anvandare

Medlem
    15 augusti, 2004 vid 16:50

Ta med allt ni äger o har i surfväg.
    Går det en mast så är det nog en bit att åka o köpa nytt.
    Läste att några varbergsbor var till en ö utanför Oman,
    ska finnas en berättelse på deras hemsida(tror jag)

Maxx

• anonym-anvandare

Medlem
    15 augusti, 2004 vid 17:03

Oman – Masirah Island heter stället.

http://www.apelviken.nu/vvk.index.html

• kamaaina

Medlem
    16 augusti, 2004 vid 04:57

Jävla fint det verkar….Oman…7500 för biljetten e ju inte helt tokigt, sticker man en månad blir det ju inte så farligt. 10-16m/s varje dag o vågor 1.5-4m…det kan man leva med

• bonasurf

Medlem
    16 augusti, 2004 vid 08:35

Har varit i Wellignton. Det är det enda tillfället i hela mitt liv då jg varit rädd för att köra bil pga av att det blåste så mycket.
    Bilarna låg i 70 på motorvägen och vi hade en hög nissanbuss fullladdad med surfprylar på taket. Det var inte utan att vi trodde bilen skulle välta.
    Wellington har den sjukaste vindstatistiken. Läste i ett gammalt svenskt surfmag att de har 140 dagar om året över 15 m/s och 40 av dessa över 25. Sjukt.
    Taranaki lite nordväst om Wellington bjuder på extremt bra vågseglings förhållande. Var bara där i någon vecka men fick några av de bästa dagarna i mitt liv.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Windguru Wellington!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.