• windrange?

Publicerad av dubsmith på 11 september, 2005 vid 19:02

hur e det man ska göra för att trimma till kiten så man kan köra mer upwind?

har det nåt att göra med lin längden, alltså om jag fäster draglinorna på den innersta eller yttersta knuten?

Jag kanske är helt ute och seglar…

sökte en del här utan resultat. Mvh

anonyn svarade 19 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • mrmille

Medlem
    11 september, 2005 vid 19:04

kortare draglinor (till leading edge alltså) gör att kiten sticker längre ut i fönstret. Dvs större range!

• dubsmith

Medlem
    11 september, 2005 vid 19:43

allright mrmille, ska testas imorgon

• unhooked

Medlem
    11 september, 2005 vid 19:46

Finns 2 faktorer; kortare linor ger mer upwind ability samt som sagt åvan, alltså när man skotar max brukar man lättare kunna ta mer höjd.

• klmahaha

Medlem
    11 september, 2005 vid 19:56

Hänger inte med nu.. När du skotar hem. Menar du att dra baren mot dig då?.. För det är ju motsattsen till att korta leading linorna..
    Aningen fattar jag inte vad du menar eller så har missuppfattat något radikalt smile.gif

• anonyn

Medlem
    11 september, 2005 vid 20:34

Har nog mer att göra med hur du kör kiten och vilken kite du kör. Vanligt brukar vara att köra kiten lågt och dra in bommen mot dig.
    annars är det mest att testa

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.