Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › Windsurf i Juli
-
Windsurf i Juli
Publicerad av erik78 på 16 januari, 2005 vid 18:45Är grymt sugen på att åka iväg i ca 4 veckor i sommar och windsurfa. Är det någon som har något tips om något bra ställe att åka till? Jag har tillgång till bil om det skulle finnas möjlighet att köra dit.
Är det någon som är sugen på att följa med så vore det grymt kul. Vi är två st som åker från Stockholm.
/Erik
calle_b svarade 19 år, 9 månader sedan 8 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Vilken budget kommer ni att ha per person, 10.000 eller 30.000kr? Små budgetar utesluter ju dyra flygbiljetter. Vill ni åka bil, eller köpa en buss ihop och bo billigt kanske? Precisera önskemålen så kanske vi kan tipsa er.
/Magnus
-
Vadå oman ja hitta ingenting,vore tacksam för tips!surfsugen nuuuuuuuuuuuuuu
-
Karpathos i grekiska ö-världen!
Ett riktigt blåshål med ganska gott om uthyrning, bla Club Mistral och Pro Center med JP/F2 http://www.windsurfen-karpathos.com!
Har riktigt bra vindstatistik!
Finns dessutom mycket info om Karpathos att söka efter här på konfen!
-
Fuerte är klockrent i Juli! Världstouren rullar förbi då också vid den tiden.
Irie Man
-
Tarifa! Mycket vind, god mat, någorlunda billigt och mycket trevligt folk. Lite mycket kitare men dom håller sig hemma när det blåser som det ska göra!
-
Jocke! Vad gick allting på klubbat och klart? Det är andra året(eller tredje?) som jag sitter o läser din rapport!
Nufiken
-
Det meste står väl specat? men 15.000 landade det nog på. problemet är ju flyget och hyrbil. Man vill gärna ha 4 hjulsdrift på ön för det är inga asfaltsvägar direkt. och det kostar ju förståss mer. Vi hade super jeepar men det finns ju minder om man inte är 5 pers.
/Jocke -
jo, jag tror det stod, men det är alltid skönt att veta en klumpsumma som det kostade.
Verkar juh utan tvekan vara ett fantastiskt grymt ställe. Jag tillbringade två veckor i Juli 2004 på Fuerte, och visst blåste det, men sen då? Skulle vart fräsht med mera vågor, men med samma vind.
(full tok-macka i 4.2:an)
Det står mellan en surftripp i sommar eller en på hösten/vintern… eller senare
Ha d gott -
Tänkte nog dra till norge till hösten. Verkar ju kunna bjda till rätt så bra där. Inte riktigt lika exotiskt kanske men det verkar finnas grymma vågor och mycke vind ibland iallafall. Fast det blir nog mer som en provosorisk resa innan pengarna finns. Det där stället verkar ju hur jävla grymt som helst!!!!!!!
-
ok, spikat, vi drar.
Det verkar som det kan finnas klirr i kassan till sommarn o hösten(hör o häpna) så det kan kanske bli en resa. (eller ska man kanske ta körkort så här vi 24 års ålder?)
hmm
Logga in för att svara.