Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Windsurf vs kitesurf
-
Svar till:
Windsurf, är inte det ute i Sverige? Jag trodde man kitade nu för tiden. Finns det fortfarande folk som köper bussar och så för att åka runt med pråmar? Har ni inte hört talas om kite? Freestyle, okej coolt i insjö men hallå är det inte det lite out of time. Jag blir helt stoked!!!
[/ QUOTE ]
Har ni så tråkigt på kiteforumet att ni måste skapa helt meningslösa trådar på andra ställen?
”Windsurfing is so cool that people don’t even know it’s cool anymore.
This is the coolest sport there is because it isn’t cool, and that’s what makes it cool.
You don’t wanna be doing a sport that people think is cool, cause then it’s uncool because uncool people start doing it because it’s cool.
-So right now this is cool! ”
//Robby Naish -
Haha, Robby Naish är ju kung. Såg “RIP” igår, igen, hur grym som helst. Låt dem tycka/tro att vindsurfing är ute och o-coolt, de kan gott hålla på med sina långsamma fjantdrakar.
Att vindsurfare kör kite beror ju endast på att man vill komma ut på vattnet när det blåser för lite för vågkitet. -
Jag som trodde att kitsurfare bara var små mesar som inte vågar ge sig ut när det brallar på… Dom har väl inte något annat än “lätt och lagomt” i psyket..
/ johan f
-
Gud skapade stranden, havet och windsurfingbrädan. Vinden och vågen är den helige anden. Robby Naish är Jesus som leder oss. Vi Windsurfare är de frälsta.
Ni som fallit för frestelsen och har syndat med kitesurfing. Hav förtröstan. Gud är god och förlåter. Windsurfing finns där som ett ljus i mörkret även för en kitare.
-
Svar till:
Gud skapade stranden, havet och windsurfingbrädan. Vinden och vågen är den helige anden. Robby Naish är Jesus som leder oss. Vi Windsurfare är de frälsta.
Ni som fallit för frestelsen och har syndat med kitesurfing. Hav förtröstan. Gud är god och förlåter. Windsurfing finns där som ett ljus i mörkret även för en kitare.
[/ QUOTE ]
Hehe kul läsning det här ju ; ) speciellt denna…
men det va ju nån fransk snubbe som gjorde ju W-surf brädan och robby kite’r ju nu… varför inte göra som jesus och prova att “gå på vatten” istället för att stå på en pråm?
-
Robby är en bra affärsman, vettu. Pengarna finns inom kitesurfing för tillfället. Men hans hjärta finns inom windsurfingen, det är jag helt övertygad om.
…Och “pråm”..? Vilket århundrade kommer du ifrån? -
Men shit, Alltså jag Windsurfar för att det är kul! Om ni kitesurfar för att det är “inne” eller ni tjänar pengar på det så är väl det ert problem ? Windsurfing Will live on!
Ps Hang Lo0se!
-
Ha ha!
Vilket träffsäkert citat. Har robby verkligen sagt så?
-
Svar till:
Både en kite å en vindsurfingrigg genererar ju även stora krafter åt sidan . Och om man ser till hur mkt större yta en kite har jämfört med motsvarande vs segel (även om den exponerade ytan på en kite är något mindre än den totala ytan) så borde kiten vara ett mera “olönsamt” sätt att driva fram en farkost.. eller??
[/ QUOTE ]
Ja absolut, det är ju synd att slösa på vinden
-
Robby naish tycker att windsurfing är fan så mycket roligare än kitesurfing Ledsen kitare men det är sant! /philip
-
Skönt att den brajta kajtkillen som inledde denna tråd svarar på sitt eget inlägg! För övrigt den mest meningslösa tråden på väldigt länge…
Logga in för att svara.