Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Windsurfa i 30 år till…

• electric

Medlem
    19 november, 2010 vid 00:20
    gnaraloo station;639986 wrote:
    fördelen med att vara 65 är väl att då är man väl pensionär och kan surfa varje dag?!

🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

/Lars

• jat

Medlem
    19 november, 2010 vid 05:27

“””Ursprungligen postat av gnaraloo station
    fördelen med att vara 65 är väl att då är man väl pensionär och kan surfa varje dag?! “”””

Jag ändrar den meningen till: fördelen med att vara pensionär är väl att man då kan surfa varje dag?!
    Dax att bli pensionär snabbt nu då

• Kjello

Gäst
    19 november, 2010 vid 10:37

Jag 61, fri, pensionerad, inga krämpor, motivationen svag, försvinner helt i kalla Sverige.
    bortskämd med Vietnam, Indien, Dominican värme, har nu tid men inte råd att åka.
    VindSurfat c;a 35 år, trodde jag ville fortsätta vidare med kite.
    Har all utrustning, första vintern på länge, får se hur det blir, när isen och snön täcker.

• stefan_gbg

Medlem
    19 november, 2010 vid 13:00

Rune och Stig (B-landa locals) dom är runt 80 så det finns nog hopp om några år till.
    Själv har jag med mina 25 år surf år inte ens nått min tänkta halvtid.

Om 25 år kan man ju börja på allvar, barnen är utflugna sedan länge jobbet stör inte ens fritid och förhoppningsvis tycker frun att det är bra att man försvinner lite då och då.

/Stefan

• m3lk3r

Medlem
    19 november, 2010 vid 13:20

Nu när jag läser den här tråden så funderar jag starkt på att inte skaffa mig en familj.

• kewlpopsicle

Medlem
    19 november, 2010 vid 13:32

m3lk3r: De låter ensamt! Prioritera vindsurfing framför allt annat :p? GL!

• m3lk3r

Medlem
    19 november, 2010 vid 13:33

Ska ändå dö rock n roll döden!!

• gregerkj

Medlem
    19 november, 2010 vid 14:06

Det ser tyvärr inte så ljust ut när det gäller pensionspengar för resor och prylar.Så det gäller att börja spara.

Rapport från EU:s finansministrar:
    Svenska pensioner på jumboplats
    Pension Beskattning I rapporten jämförs pensionen som andel av slutlönen under det första året efter pensionering. I jämförelsen ingår tjänstpension men inte privat pensionssparande.

I nuläget ligger de svenska pensionsnivåerna strax under genomsnittet. Men om 40 år kommer nivåerna ligga EU:s absoluta bottennivå.

För två år sedan fick en pensionär i snitt 65 procent av slutlönen i pension. Enligt rapporten kommer nivån att vara nere på 48,2 procent år 2048, skriver R&D. Det är den näst lägsta nivån. Bara Estland kommer att ha lägre nivå.

I Grekland och Holland kan de nyblivna pensionärerna däremot glädja sig åt pensioner som är högre än slutlönen. Det beror bland annat på att skatten på pension är lägre än på arbete i dessa länder.

• svenne

Medlem
    19 november, 2010 vid 14:17
    Ola H.;639967 wrote:
    20% mer procent blir det om vi skall hålla fast vid det relativa perspektivet.

Relativt dina levnadsår eller relativt dina år som surfande nörd? Allt är som sagt relativt.

• tjabba

Medlem
    19 november, 2010 vid 17:42
    stefan_gbg;640069 wrote:
    Rune och Stig (B-landa locals) dom är runt 80 så det finns nog hopp om några år till.
    Själv har jag med mina 25 år surf år inte ens nått min tänkta halvtid.

Om 25 år kan man ju börja på allvar, barnen är utflugna sedan länge jobbet stör inte ens fritid och förhoppningsvis tycker frun att det är bra att man försvinner lite då och då.

/Stefan

Lite kul faktiskt att när man hållt upp med windsurfingen sedan 1997 och börjat iår igen,och vilka ser man inte i viken Rune och Stig 2 goa gubbar som man tyckte var gamla när man slutade 97, men nu när man kommer tillbaka så betraktas man väl själv som gammal bland vissa kanske, nä vafasen man blir inte äldre än vad man gör sig och windsurfingen håller en frisk.:santa:

• cosmosurfer

Medlem
    19 november, 2010 vid 20:29

Hålla på så länge man orkar, börja som femåring nästa liv, hålla på jätte länge och fortsätta liv efter liv tills man är helt nöjd och lyckligt mättad och till slut längta efter att göra något annat!

• gnaraloo-station

Medlem
    19 november, 2010 vid 20:43

Jag ska köra tills dom kommer från hemmet, tar min bräda och låser in mig…

• Kjello

Gäst
    20 november, 2010 vid 12:03

Kan va bra skaffa hund med, Ha ha.
    155643_124769064249176_100001482485388_150997_1726770_n.jpg

• calle_b

Medlem
    20 november, 2010 vid 13:52

jag ska ha 100% kul på vattnet under de procenten som är kvar!!!

• mikaels

Medlem
    20 november, 2010 vid 16:21
    Gnaraloo Station;639922 wrote:
    Jag satt här och filosoferade och kom att tänka på att…

Idag är jag 35 år – vilket innebär att jag kan windsurfa i minst 30 år till.

Fy fan vad bra.

Ha det gott alla.

Själv är jag 50, jag kan också surfa i (minst) 30 år till 😉

Och vad gäller familj säger jag bara en sak: Gardasjön, tog med mig tjejen dit för massor av år sen, hon gillade det, och sen när vi var familj med barn och hund, var vi där igen (fast på hotell då, inte camping), och alla älskade det, så Garda is teh shit, för surfing och family 🙂

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Windsurfa i 30 år till…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.