Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Windsurfa mitten/slutet av april

• Windsurfa mitten/slutet av april

Publicerad av surfjohan på 4 april, 2005 vid 06:40

YO!

Hur tror ni att tempen i vattnet kommer vara i mitten/slutet av april. Hur mycket kommer det att ha höjt sig jämfört med hur det är nu om det soliga vädret håller i sig? Hur mycket höjs tempen i vattnet varje vecka igentligen? Nu menar jag främst västkusten (göteborg/halland/uddevallatrakten). Vore kul om nån visste nåt om detta. confused.gif

anonym-anvandare svarade 19 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • karnan

Medlem
    4 april, 2005 vid 06:49

Nu bör det väl vara en 4-5 grader i vattnet och det klättrar väl långsamt uppåt om vädret håller i sig. Jag vill minnas att någon här på Konfen berättat att det också hänger på när en varmvattenström utanför Jylland slår om och kommer i vår riktning. När det sker stiger temperaturen ganska snabbt några grader. Hur som helst är väl vinden som vanligt ett större problem än temperaturen. Själv har jag laddat för premiärsegling både denna och förra helgen, men vändermakterna har ägnat sig åt annat.

/Johan

• jonasp

Medlem
    4 april, 2005 vid 08:10

kolla is/vattentempkarta på smhi. tror den uppdateras på måndagar o torsdagar.

• anonym-anvandare

Medlem
    4 april, 2005 vid 10:26

http://www.wetterzentrale.de/pics/Reursst.html toppen sida med vattentempratur. det häder inte särkilt mycket, har själv tittat den typ varan dag sen slutet av januari men den stämmer nog

• surfjohan

Medlem
    4 april, 2005 vid 10:32

Okej. Så då skulle det vara ca 6-7 grader på västkusten runt sverige nu alltså?

• edgedaniel

Medlem
    4 april, 2005 vid 10:43

5,0 grader vid ringhals idag…

• anonym-anvandare

Medlem
    4 april, 2005 vid 13:35

det verkar som danmark är ivägen för det varama vattnet mad.gif gillar inte danmark

• tigger

Medlem
    4 april, 2005 vid 13:50

Jag har hört från en horngäddsfiskare att vattnet alltid är 13 grader den 11 maj…Vartnånstans vet jag tyvärr inte så det hjälper kanske inte så mycket…
    //Davie!

• anonym-anvandare

Medlem
    4 april, 2005 vid 19:40

Var ute och körde en repa i helgen vid Ammenäs, nära Ljungskile. Så nu behövs inget mer snack om temp ut o kör bara!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Windsurfa mitten/slutet av april

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.