Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Windsurfande Romer?

• Windsurfande Romer?

Publicerad av anonym-anvandare på 4 mars, 2005 vid 15:35

Hej finns det någon från min minoritet som håller
    på med windsurfing i stockholms området?
    Fick tag i utrustning billigt här i år och tänker
    börja segla vid Sätra badet i vår.
    hälsningar E. Swarts

johanc svarade 19 år, 10 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • nordgren

Medlem
    4 mars, 2005 vid 15:59

Får jag fråga varför du inte kan vindsurfa med ickeromer?

• brickan

Medlem
    4 mars, 2005 vid 16:10

Surfare är många gånger rätt mycket beresta och gör ingen skillnad på om man är svart vit gul blå jude eller romer.
    Du är välkommen att surfa med oss alla.
    Skaffa ett login här och var inte annonym du blir bättre bemött här då.
    Varför vill du ha tag på andra romer är du rädd att folk inte vill surfa med dig eller?

• anonym-anvandare

Medlem
    4 mars, 2005 vid 17:06

Hehe.. Var med och köpte en bil av en finsk zigienare idag i Uppsala.. han hette oxå Swarts.. eller Svarts tror jag han stavade

• anonym-anvandare

Medlem
    5 mars, 2005 vid 11:07

Har redan fått utrustningen stulen vid två tillfällen…! Visst finns fördomar, men självfallet är du välkommen ute på vattnet!

• anonym-anvandare

Medlem
    5 mars, 2005 vid 19:03

Vad är det för fel med fördomar ?

• tsss

Medlem
    5 mars, 2005 vid 20:15

en dum fråga- Vad är det för fel med fördomar.

Svaret är ju självklart; precis som inte jag vill stå till svars för vad alla andra svenskar har gjort så vill förstås andra människor bli bemötta efter sin egen karaktär och inte efter vad som tillskrivs landsmännen. Så dom finnar som inte slåss med kniv ska slippa dras över en kam jämte sina knivglada landsmän, dom hederliga juggarna ska inte behöva ta åt sig av vad som tillskrivs restaurantmaffian osv. Och hederliga romer ska inte behöva ta skit för att det finns andra som är ohederliga.

Bra inställning hos dom som svarade i början av tråden.

• safesurfer

Medlem
    5 mars, 2005 vid 22:40

Felet är inte att man har fördommar, dvs att man har en uppfattning om något man egentligen inte vet så mycket om(min tolkning), felet är om man tror att de är sanna. Fan denna tråden är ju ändå ett skämt så ville helst inte bumba upp den.

• nordgren

Medlem
    6 mars, 2005 vid 09:06

Hehe japp, var det int vid den här tiden fötta året som en massa muslimtrådar och dylikt kom upp?

• jakob_s

Medlem
    6 mars, 2005 vid 09:36

Tycker ett dialog citat får avrunda denna meningslösa tråd..

“Vad tycker tant om invandringen”
    -“Inandningen?”
    “nej INVANDRINGEN”
    -“innnvandringen tycker jag.. har gått.. inte helt utan problem.. Vi har Afrikaner med sylvässade huggtänder, som ritualslaktar hundvalpar i badkar, snuskiga belgare som förgriper sig på barn och äter “pomfritts”.. Och NORRMÄN som klubbar sälar om gatorna..”
    “Ja, Vi bryter där”

• anonym-anvandare

Medlem
    7 mars, 2005 vid 17:54

Kolla efterlyst på TV3 !

• johanc

Medlem
    7 mars, 2005 vid 18:22

E du me??? Mycke anonyma ansikten där… Ska vi lägga ned den här eller?? Väldigt lite soulsurf över den här tråden…

Peace, Love!

JohanC

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Windsurfande Romer?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.