Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Windsurfing är inne igen!!!
-
Windsurfing är inne igen!!!
Publicerad av pete på 18 oktober, 2001 vid 12:58I SAAB:s senaste annonskampanj för 9-3 och 9-5 Sport jobbar man flitigt med attribut som: bräda på taket, inklippt del av Simmersegel etc i bildmaterialet. Kan bara betyda att windsurfing är på väg upp på innelistan.
Heja SAAB!!!
/9000-ägare som sneglar på 9-5 Combi
borje svarade 23 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Eller så är brädans och seglens form sådana att de för tankarna till vingar och aerodynamik, något som Saab vill ha förknippat med sina produkter.
-
Och?
Innesport eller inte- det känns som om det kvittar! -
som dem bruka säga på andra sidan av oceanen: it doesn’t matter how they talk about you, just as long as they talk about you! SAAB är guld, jag blir nästan ledsen att jag skrotade min gammla 900. Och det spelar ingen roll hur man åker, så länge man bara når stranden i tid!! Lite reklam från en annan branch är ju gratis guld, man kan aldrig visa dem icke vindsurfa för mycket av får sport. Föresten, det finns ju bara två slags folk på jorden: oss o dem!! eller: vindurfare o icke vindsurfare!
holländare, som har blivit local på lomma stranden, kallat oftast för den “snurrande” holländare
-
Jag lyckades få in den nyinköpta AHD FD 77, segel och mast när jag fällde ner framsätetmen det var tajt. Volvon är bättre på den punkten. Om en 9-5 köp inte med skyddsgallret bak upp mot taket för det gör att du inte kan fälla delarna av baksätet eller så begränsas du kraftigt i användningen. Köp den för att bättre standardstereo på en combi inte finns (???). Automaten är suverän och man sitter bra även efter 70 mil.
För övrigt tror jag också att det är själva förknippandet med en häftig sport som många längtar efter, känner till och vet tar stor plats som gör att det alltid är vindsurfing med i broschyrerna.
Har du degen så köp en…“ever training….always learning”
Uffe -
För att klassas som en “äkta” vindsurfare ska surfgrejorna i
bilen och på taket vara mer värda en bilen!!!
Logga in för att svara.