Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Windsurfing butik

• Windsurfing butik

Publicerad av anonym-anvandare på 25 januari, 2005 vid 18:01

Hej!

Undrar om ni vet någon bra Affär som säljer Windsurfing saker runt Västerås, Uppsala eller är det bara att åka till Stockholm?
    Är Nybörjare så har inte så mycket koll på sånt här än.

maxx svarade 20 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • nordgren

Medlem
    25 januari, 2005 vid 18:14

Om du inte vill åka så långt så finns det ett gäng nätbutiker att kika på. Du kan dessutom ringa i första skedet så slipper du fara fram och tillbaks.

Vad är det som du är ute efter?
    Vill du köpa ny bräda kan jag rekomendera http://www.starboard.se som just nu har 15% rabatt på brädor om man beställer innan den 1:februari. Det blir ju rätt mycket pengar man sparar. Slå en signal till dem så hjälper de dig till det perfekta kittet.

I stockholm så finns tex. skidsport bromma och surfbutiken annars. Men det är inget framme nu på vintern att titta på (iaf vet jag att det är så på skidsport bromma.

• anonym-anvandare

Medlem
    25 januari, 2005 vid 18:43

Jag kan windsurfa så pass att jag tar mig dit jag vill, men kan inte gippa och osånt.
    Så ska ha något som man kan växa bra i. så man kan lära sig lite trix mm.

• nordgren

Medlem
    25 januari, 2005 vid 18:54

Okej, då låter det som t ex en Starboard Carve vore kanon. Finns i många storlekar beroende på vikt på åkaren och vindförhållanden mm. Men är du relativt färsk så borde en större modell vara bra. 130-150 kanske.

• anonym-anvandare

Medlem
    25 januari, 2005 vid 18:59

Okej. Tänkte på segel vad finns det för något som kan vara lämpligt?

• anonym-anvandare

Medlem

Uppsala har BLES Surfshop Öppet endast ”on demand” på vinterhalvåret.

• donpedro

Medlem

Beror ju på hur mycket du väger och vad du vill växa till. Jag och min polare Calle_B körde samma filosofi när det gällde att utvecklas efter att man hade lärt sig basik grejjerna, stroppar, sele, och sånt. Nämligen att införskaffa en liten bräda som ger dig riktiga utmaningar. Ganska frustrerande dom första gångerna, men man lär sig snabbt, eftersom du är tvungen att lära dig gippa, vattenstarta mm. Finns kanske bättre alternativ om man vill utvecklas, men för mig och min surf kompanjon har detta funkat riktigt bra. Så leta efter en bräda som har en volym som är ungefär 15 liter större än din vikt. Du kommer kanske att plågas till en början, men älska det efter hand.

• donpedro

Medlem
    25 januari, 2005 vid 19:01

Läste lite för fort där i början du är alltså total nybörjare. Då ska du nog satsa på en freeride bräda på 120-150 liter.

• anonym-anvandare

Medlem
    25 januari, 2005 vid 19:10

nja inte riktigt total nybörjare:P hehe. Kan väl lite. Kan åka fram å tillbaka men inte mer än så.

• nordgren

Medlem
    25 januari, 2005 vid 19:25

Segel? Det finns hur mycket som helst, det man ska tänka på i början är att inte ha cambers, det kan bli jobbigt eftersom det är stor mastficka på dem som vattenfylls när man ska starta.
    Sen kan ett segel med VTS (visual trim system) vara helt grymt då det är så lätt att rigga rätt. Finns på några märken som North och ezzy.

• surfen

Medlem
    25 januari, 2005 vid 19:32

Bor du runt Uppsala så ska du självklart ta kontakt med Berra på BLES, han har massor med begagnat och bra priser på det också. Men ring och kolla när han är där, så det inte blir en bomkörning. Kolla tidigare inlägg.

• styret

Medlem
    25 januari, 2005 vid 20:24

i stort sett alla butiker i sverige har postorderförsäljning, finns mängder av olika brädor och segel att vlja mellan. kanske/troligtvis behöver du inte köpa nytt. om du inte har sjukt mycket pengar du bara måste göra av med. annars rekomenderar jag dej att söka runt och försöka hitta nått freeridigt i storleken 120-130 literbegagnat på tillexempel säljes här på steffo.

det är bra mycket roligare med nått nyare än -00 men fan allt funkar, fråga här på konfen innan du slår till så lär du itne göra några brutala felköp.

Lycka till!

• anonym-anvandare

Medlem
    29 januari, 2005 vid 00:00

Okej tack för tipsen… ska börja leta inför sommaren.

• apex

Medlem
    3 februari, 2005 vid 13:20

Jag har själv kollat runt lite och tycker att gunsails.se har billiga priser om du letar efter en rigg. De har även en del begagnat. Om du funderar på att köpa en ny bräda så är det aldrig fel om butiken har en demo som du kan testa.
    På så sätt får du testa om den vad du tänkt dig.

• maxx

Medlem
    4 februari, 2005 vid 17:25

Kolla efter lite begagnat på den här sidan:http://www.wasteraswindsurfing.com/forum/index.php

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Windsurfing butik

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.