Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Windsurfing butik i GBG
-
Vi öppnar gärna filial i GBG om det finns någon som är intresserad av att driva ruljansen. Så om någon vindsurfingprick är intresserad av att sälja surfprylar i GBG i sommar så hör av er på info@surfspot.se. Obs, det är inga jättemarginaler i sporten så räkna inte med att bli krösusrik, men kul är det.
Mvh
Bicless
-
Lite brädor, lite segel lite mastfötter o lite allt möjligt. Men mest formula o slalom om inte jag förstått det hela fel.
Men det e helt ok, det finns ju dom flesta grejjer man kan behöva stress köpa.
-
Oregistrerad
Gäst15 februari, 2008 vid 15:22Fast Stadium XXL kan ju inte mäta sig med en riktig vindsurfings butik om man tittar till utbud. Det finns väldigt få brädor,segel och inte så mycket förbruknings prylar heller.
Sen är det ju mest North-Sails och dom är ju mer vindsurfingens motsvarighet till BMW eller Mercedes dvs rätt dyrt. Brädorna är ju F2 och det är ju kul att dom säljs där eftersom SP inte har dom (vad jag vet)..
Saknar surfcompaniet även fast jag bara vart där en gång men fan vad jag handlade 🙂
-
Jag skulle vilja kalla Stadiums sortiment för XXL. Det är få butiker i landet som säljer fler än 70 brädor på en säsong. Speciellt som det var första säsongen!!! De har mer i sortimentet än man tror när man stolpar in i deras butik då de har en del på lagerhyllorna. Fråga alltid Bob om du saknar något.
Sedan har vi öppnat vårt lager som numera kan ses som en butik. Där har vi 250 kvm fulladdat med allt som du kan behöva. Det är bara SP som slår oss på kvantitet.
Vi har öppet torsdagar nu under lågsäsong men öppnar även andra dagar om du ringer innan 031-704 39 00. Vi har normala kontorstider övriga veckodagar.Mvh,
Gustav@Knatte 444580 wrote:
Finns väl ingen, om man inte räknar Wallen som butik.. Sedan säljs det väl lite vindsurfingprylar på Stadium XXL och Udens (Wallens sortiment) under säsongen. Tror inte det finns någon annan? Sedan har du stora Höga vindsurfing Gunsails.se typ 4-5 mil norr om GBG:smile:
-
Knatte
Gäst15 februari, 2008 vid 16:41@Surferboy 444945 wrote:
Jag skulle vilja kalla Stadiums sortiment för XXL. Det är få butiker i landet som säljer fler än 70 brädor på en säsong. Speciellt som det var första säsongen!!! De har mer i sortimentet än man tror när man stolpar in i deras butik då de har en del på lagerhyllorna. Fråga alltid Bob om du saknar något.
Sedan har vi öppnat vårt lager som numera kan ses som en butik. Där har vi 250 kvm fulladdat med allt som du kan behöva. Det är bara SP som slår oss på kvantitet.
Vi har öppet torsdagar nu under lågsäsong men öppnar även andra dagar om du ringer innan 031-704 39 00. Vi har normala kontorstider övriga veckodagar.Mvh,
GustavBra att det är snurr på både er egen butik och XXL. Det behövs ju återförsäljare i GBG som lever och frodas:smile:
-
Knatte
Gäst16 februari, 2008 vid 08:31@Bicless 444908 wrote:
Vi öppnar gärna filial i GBG om det finns någon som är intresserad av att driva ruljansen. Så om någon vindsurfingprick är intresserad av att sälja surfprylar i GBG i sommar så hör av er på info@surfspot.se. Obs, det är inga jättemarginaler i sporten så räkna inte med att bli krösusrik, men kul är det.
Mvh
Bicless
Inte för att jag personligen är sugen på att rodda ihop filialen. Men kul om någon annan skulle vilja öppna en filial på surfspot här i GBG. Det borde ju finnas underlag för detta :cool2:
-
@Bicless 444908 wrote:
Mvh
Bicless
Det hade varit riktigt kul om nån tog tag i det 🙂 .. har kollat mer och mer på surfspot (sveriges keppler) och var nästan nära o köpa från er men det blev keppler denna gången eftersom han hade den brädan jag ville ha.
Marginaler:
Det borde ju finnas bra marginaler om en ny bräda kostar 11000 (2008or) och egentligen bara består av lite plast och frigolit 🙂 men det är kanske antalet brädor som säljs som är lite dåligt och då framför allt i Sverige som gör att man inte blir rik. -
Ja tar man 11.000 för brädan så finns det säkert marginal. De festa brädor vi säljer kostar dock mellan 5000-8500.
Kolla gärna med oss innan du köper av keppler nästa gång. Vi har lite specialkanaler på inköpssidan och hoppas kunna konkurrera även med honom i framtiden.
Eller om du öppnar surfspotfilial i GBG kan du köpa av dig själv 🙂
Mvh
Bicless
-
Oregistrerad
Gäst18 februari, 2008 vid 17:15@Jesper_B 444916 wrote:
Ligger inte Varberg nästgårds till Göteborg?
/JB
Nja, de tär en bit ifrån.
Tänk dig halvvägs till Halmstad ungefär.
Logga in för att svara.