Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Windsurfing i Grekland?

• Windsurfing i Grekland?

Publicerad av tobbela på 19 juni, 2005 vid 16:39

Tänkte resa till Grekland under juli månad o skulle vilja ha lite tips o råd om vart det finns bra ställen att hyra prylar o segla på.

jester svarade 19 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • karnan

Medlem
    19 juni, 2005 vid 18:54

Jag åker för andra året i rad till Naxos om någon månad. Det finns lite olika ställen att segla på men jag tänkte hålla till på Flisvos Sportclub (de har en hemsida du kan kolla) strax utanför Naxos stad. Surfställen utgörs av en lagun 500 m bred och ett par kilometer lång. Mestadels plattvatten om man inte seglar ut utanför. Förra sommaren var vinden (Meltini tror jag den heter) över förväntan. Första dagarna blåste den över 20 meter, sedan lugnade det ned sig något och låg stadigt på ca 10 meter. Ska du hyra så kostar det ca 2000 för en vecka, inkl försäkring och cykel.

/Johan

• imported_borje

Medlem
    19 juni, 2005 vid 18:56

rhodos västsida e bra, många ställen att hyra på.

• jester

Medlem
    19 juni, 2005 vid 20:12

Vassiliki finns ju på ön Lefkas. Går att nå med bil från Greklands fastland, dessutom. Kolla på bla Club Vassiliki. Termik från ett berg på ena sidan av viken ger nästan garanterad vind. O det är ju aldrig fel… wink.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA