Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Windsurfing i Norge?
-
Windsurfing i Norge?
Publicerad av big_jeppe på 14 juni, 2006 vid 16:10Jag har blivit erbjuden ett jobb som innebär att jag förmodligen kommer spendera hela hösten i Oslo. Finns det några sköna surfspots inom räckhåll från Oslo?
Varberg kan ju verka ganska nära, men jag har förstått att det tar tid att åka dit pga kassa krokiga vägar i Norge. Hur ska jag kunna segla i september och oktober?
hellgren svarade 18 år, 5 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Man tackar för detta. Fredrikstad verkar ju sjysst och hyffsat nära. Strömstad (i sverige) verkar ju också ligga inom räckhåll. Tips på spottar runt strömstad och grebbestad mottages tacksamt.
Det verkar ju finnas lite spottar precis runt Oslo, men jag tänker att Oslo ligger för skyddat för att det ska bli riktigt bra. Det vore bättre att komma ut till lite oskyddad västkust. -
Senaste (tror jag, köpte det i förra veckan) numret av tyska Surf hade resereportage om Norge, kan vara värt tt kolla. Antar att det även finns på deras webb…
-
Oregistrerad
Gäst15 juni, 2006 vid 13:25Det går att köra i oslofjorden även om det inte är ett optimalt ställe.
Minns inte riktigt hur man tar sig dit, men det är på västra sidan. Det finns nog
en klubb där och det finns möjlighet att förvara prylarna i containrar. -
Man flyttar inte till ställen för att jobba, man flyttar till ställen för att windsurfa! Sen om det finns ett jobb där e det ju bara en bonus 😉
-
Du har fattat hur det funkar Johan. Work sucks, lets go surfing 😉
-
Oregistrerad
Gäst16 juni, 2006 vid 08:50En liten stad som heter Dröbak har långa traditoner med segling och windsurfing. 4 mil syd om Oslo på ostsidan av fjorden. Det kan vara strömmigt vatten så prata med folk innan du går ut.
JJ. -
Oregistrerad
Gäst16 juni, 2006 vid 08:54 -
Logga in för att svara.