Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport windsurfing och spanska på Teneriffa

• windsurfing och spanska på Teneriffa

Publicerad av anonym-anvandare på 15 december, 2003 vid 16:15

Jag vill plugga spanska med csn och windsurfa (nybörjare) på Teneriffa. Någon som varit där och kombinerat dessa två eller bara windsurfat? Har hört att El Medano ska vara bra både för nybörjare och avancerade. Men där finns ingen spanska- skola med csn samarbete….. Hjälp mig någon snälla!!!! confused.gif

lovsta_surfaren svarade 20 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • lovsta_surfaren

Medlem
    15 december, 2003 vid 23:47

Halloj! Jag bor på teneriffa nu och njuter av vindarna =) Tyvärr finns det nog ingen möjlighet med att få CSN här nere… Vad hade du tänkt plugga? Spanska? i så fall är det bara söka jobb här nere, finns en hel del… så kan man ta spanska kurs här nere…

• anonym-anvandare

Medlem
    18 december, 2003 vid 17:09

Hej!
    Var bor du? Jag hade tänkt mig El Medano. Verkar vara en lagom liten, spansk och icke- turistisk by med bra vindar och möjligheter till både platt och vågigt hav… Vad tror du om det? Är det lätt att få jobb även om man inte kan spanska? Har jobbat extra som servitris på cafén och restauranger. Hur är priserna? Dyrt att äta och bo? Billigare än Sverige med surfgrejor?

• sinclair

Medlem
    19 december, 2003 vid 11:46

Jag träffade några som hade en privat lärare i spanska när de var där och surfade. har du cash så funkar det men med csn så blir det nog svårt.

har en kompis som var på costa rica och körde surf&spanish, surf på dagen och spanska på kvällen med ett självklart efterkrök efter de arbetat hårt hela dagen!

• anonym-anvandare

Medlem
    21 december, 2003 vid 18:03

Costa Rica lät ju inte så fel iofs. Finns där plattvatten? Lär väl kosta mindre än på Teneriffa att plugga spanska oxå…

• lovsta_surfaren

Medlem
    26 december, 2003 vid 12:55

Halloj igen!

Japp, om man ska vara här och surfa så är det i El Medano man ska bo, där finns rätt så bra plattvatten och även schyssta vågor att surfa på!
    Det är en jätte liten by med en massa surfare i… Finns en hel del tyskar här också, men dom finns ju överallt =)
    Tyvärr lär det inte finnas så jätte mycket jobb där eftersom dom flesta turisterna åker till Los Christianos eller Las Americas… Det tar ungefär 20min med bil att åka mellan El Medano och Los Christianos … Själv bor jag i en liten liten by i berget, La Camella.
    Om du kan engelska och kanske något språk till utöver det så är det nog inga problem att få jobb som servitris eller inkastare eller något annat. Priserna på mat är ungefär 30% billigare än i sverige men boendet är jäkligt dyrt här. Som i centrala Stockholm… Surfgrejorna är nog samma pris, jag föredrar att köpa segel och grejer i Sverige men om man har tur så kan man hitta något klipp….
    Här har du några bra länkar
    http://www.tenerife.nu
    http://www.medano.com/vision/beach/medanobeach.jpg
    http://www.surfcenter.el-medano.com/

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport windsurfing och spanska på Teneriffa

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.