Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing windsurfingbygge

• windsurfingbygge

Publicerad av anonym-anvandare på 25 oktober, 2003 vid 08:37

tjenamorrs, jag byggde en bräda i sommras i styrofoam som va helt fel material för plasten frätte så det blev en ojämn yta. då hade jag hyrt en bräda som mall, nu tänker jag bygga en ny i bättre material men den här gången har jag inte tillgång till någon bräda som jag kan ha som mall, så jag sitter o funderar på hur jag ska rita upp formen. nån kanske har nåt bra tips lr/och mått på en freeridebräda.

Hare gott /Love olklove@hotmail.com

orre svarade 21 år, 4 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    25 oktober, 2003 vid 13:22

Tänkte bara säga dig att styrofoam e det inget fel på… du använde troligen polyester… det funkar inte med frigolit eller styrofoam… använd epoxy!!
    Styrofoam och frigolit är samma material bara det att styrofoam är strängsprutat och frigolit extruderat eller vad det heter…

• anonym-anvandare

Medlem
    25 oktober, 2003 vid 16:12

ok jo kanske va så det var då….det e så att jag får material från ett båtvarv så jag har sluppit köpa grejjerna…men hur som helst så har jag hittat ett skum som funkar med plasten på varvet så jag ska köra på det nu tänkte jag…men ändå lite knepigt med formen

• anonym-anvandare

Medlem
    25 oktober, 2003 vid 21:34

Att rita själv är ganska svårt om man inte har god kännedom om hur brädan i detalj fungerar. Själv har jag ritat och byggt 7-8 brädor men har numera gått över till kopiera någon lämplig bräda och göra mindre förändringar.

• orre

Medlem
    26 oktober, 2003 vid 07:52

tja, jag brukar använda pvc foam. det är lättast. senast så ritat jag min bräda i maxsurf (ett design program, pappa är båt designer.) om du inte har tillgång till maxsurf så kan du ju rita en lik sidig bräda i något enklare program, och sen plotta den 1:1 skala. wink.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing windsurfingbygge

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.