Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › windsurfingvagn till cykel
-
windsurfingvagn till cykel
Publicerad av anonym-anvandare på 24 januari, 2002 vid 12:42undrar om någon
har ett bra förslag på
surfvagn till cykel.anonym-anvandare svarade 22 år, 10 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar -
3 Svar
-
Det beror på lite hur långt du skall cykla. Jag och några kompisar cyklade till gotland för en evighet sen. Vi hade alla olika koncept. Jag byggde om en gammal dragvagn som bestod av två cykelhjul och en stålram med hantag. Ovanpå ramen byggde jag en korg som rymde kläder och tält, mm. Ovanpå detta spände jag på bräda och segel. Dessa fungerade då som tak för regnet. Min konstruktion var dock den tyngsta och inget att rekommendera för längre resor. De andra byggde som en ram som de fäste cykelhjul i, se bild(!).
________
|Z|XXXXXX|Z|
|Z|XXXXXX|Z|
|Z|XXXXXX|Z|
|Z|XXXXXX|Z|I mellanrummen fäste de hjulen (Z). Du skulle även kunna göra en korg av hönsnät mellan hjulen (X:en).
Sen spände de på bräda, segel och övrig utrustning och fäste ett snöre från nosen på brädan till cykelns pakethållare.Fördelen med denna konstruktion är att den är oerhört lätt och du kan cykla långt med den. Nackdelen är att den inte rymmer så mycket utrustning.
Kanske ger dig några ideer?!
-
ta en golf vagn från garaget och ta bort bagen och surra fast alla grejor på den, sen är det bara att tuta och köra…
-
Glöm bara inte att böja och slänga golfklubborna.
/Peak
Logga in för att svara.