Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Windsurfresa i sommar?

• Windsurfresa i sommar?

Publicerad av men på 26 februari, 2006 vid 10:36

Vart ska man åka i sommar med bussen om man vill lära sig köra i vågor, det ända som jag verkat hitta i europa är guinicho men det verkar ganske långt, finns det något ställe som ligger närmare typ i Frankrike eller Holland, kan tänka mig att kombinera med att lära sig våsgsurfa men windsurfing är det primära. Tänkte dra i början av juni och nån månad framåt.

micke

mag svarade 18 år, 11 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • mag

Medlem
    26 februari, 2006 vid 20:55

Åk till Danmark!
    Inte lika varmt men ofta bra segling och små-mellanstora vågor. Blåser betydligt mer och oftare där än i Sverige. Förra sommaren t ex hade de kanonvind. Bättre mot sensommaren typ augusti – oktober. Från augusti och framåt funkar dock England, Irland, Bretagne, Galicien etc etc.

Vindarna mitt på sommaren men framförallt vågorna är ju lite si och så i Europa. Tarifa, Kanarieöarna och Guincho (massa tips att söka på konfen) som du nämnde är långt men bra. Viana de Castelo i norra Portugal likaså. Men 300 mil enkel resa avskräcker ju lite, speciellt om man äger en sämre buss. Och de bensinpengarna räcker ju till längre semester dessutom!

/Magnus

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Windsurfresa i sommar?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.