Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Windurfing säljes … Kul annons
-
Windurfing säljes … Kul annons
Publicerad av anonym-anvandare på 7 oktober, 2002 vid 14:19Hittade annonsen i tidningen Segling, är det någon som vet hur en Tiga Jibe ser ut? verkar vara ett bra pris
Datum: 2002-09-20Windsurfing
Semisinker. Tiga Jibe med 5,1 kvm rigg. Mycket fin Ring Bjarne
Pris: 3000anonym-anvandare svarade 22 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
Tror jag vet vem killen är, har fått ett erbjudande om att köpa den. Han jobbar på farsans företag…
-
Knatte
Gäst7 oktober, 2002 vid 16:12Oj! En gammal raritet. Tror de slutade tillverkas någon gång på 80-talet.
Det var deras värsting vågbräda när det begav sig.
Inom samma tidsepok som de tillverkade Tiga Gun…(deras speedbräda) -
Undrar hur många som blir lurade?
Detta kan vara en väckarklocka till oss alla här på konfen. Vad jag menar är att vi bör hjälpa nybörjarna så att de inte köper skitprylar och sedan tröttnar.
Jag snackade med en kille i Näsbypark för några veckor sedan. Han satt där med en åtiotalspråm, tillhörande tandpetare och näsduk som han kanske skulle köpa. Han ville ha hjälp och tips. Vi snackade lite hit och dit. När jag sa att han skulle kolla på steffo.nu säljes så sa han att det var inget bra eftersom han inte fattar vad det var som säljs där.
Kanske kunde de som sätter ut sina grejer till salu kunde vara lite mer informativa osv? Vi andra kunde kanske svara lite mer förbehållslöst på diverse frågor på konfen och stranden? (Alla sätter ju inte frammåtlooparna eller hanterar 12,5 som Kevin Pritchad)
/feg
-
Vet lite om sånt där eftersom jag själv som total n00b skulle köpa mina första grejor i våras… Som tur är kände jag dock några duktiga killar, men ändå. Och vad jag upplevde är att om man svarar på en annons och säger att man e nybörjare så blir folk faktiskt ganska trevliga, förklarar mkt o.s.v. Man kan väl knappast begära att folk ska räkna med att det är beginners som köper deras grejer och skriva en halv sida om hur mkt 70 liter är. Men som sagt, det hjälper helt klart att känna ngn kunnig.
-
hmm, ja kör man på lämpligaste grejerna för att inte tröttna? Kör bic astrorock, 125l är det en bra nybörjarbräda, relativ nybörjare iaf?
-
Vad jag menar är att någon försöker pracka på en newbie gammalt skit och newbien fattar inte och vet ej var information finns att finna.
Utläggningar om vad som är vadkan göras mer eller mindra avancerade, men det kan kanske vara mer än ”bräda 2000kr” osv./feg
-
Nej, Bic Astro Rock är en bräda som hämmar din utveckling även om den säkert är okej att köra på.
-
Helt inne på din bana ! Det är inte lätt att vara newbie och hamna mitt i jungeln av grejer (tro mig, jag vet
). Inte sagt att de som säljer inte förklarar vad det är de säljer, men man behöver så mycket ärliga fakta man kan få när man ska lägga ut 5-10′ på en bräda t.ex. Då vill man ju få en som man kan utvecklas på för pengarna givetvis.
-
En 125a är utmärkt som första bräda man köper. Dock inte första bräda man surfar på, det är bättre att öva på ett dasslock och sen köpa nåt roligare.
Logga in för att svara.