Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Windy Dream Kite Club

• Windy Dream Kite Club

Publicerad av lance på 16 februari, 2011 vid 13:59

Drömmer sig bort medan snön faller sakta utanför huset i Göteborg, skall snart till Kenya men laddar upp med att kolla på klipp och minnas förra sommaren.

Jag och kompisen prang på en skön snubbe som en bekant hade träffat på en resa. Han bestämde sig för att kolla hur det är att kitesurfa i Europa. 12 länder på 22 dgr utan egna grejjer utan bara låna saker från locals.
    Han producerar filmer och dokumentärer från varje resa han gör. Inte bara kite, våg och sköna klipp från locals och länderna han besöker. Ganska berest skulle jag våga påstå efter att ha sett hans filmklipp och desutom et hans planer för våren !!
    Kolla teasern för den som släpps nu i Febr.
    Vi tog med han till Ringsegård, alltid kul att göra lite reklam för Svea 🙂

[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=xNvgwWLBaqo”]YouTube – Room to Breathe[/ame]

Troligen kommer han tillbaka för att filma mer i Sverige under våren.
    Kika in på http://www.windydream.com för fler shorties eller på länkarna nedan.
    Mark Moore är namnet 🙂

Håll till godo 🙂

[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=G2ifurfK15A”]YouTube – Somewhere on a Windy Island[/ame]

[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=2ALwoi9UzgQ”]YouTube – Tides and Memories[/ame]

dansson svarade 14 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • davids

Medlem
    16 februari, 2011 vid 19:57

Men va faaan är det för fel när varenda jävla ”actionsport” film måste ha dubstep som musik?!?! Dubstep är så jävla 2007, och inte ens DÅ var det bra!! Så jävla uselt att alla hoppar på dubstep-tåget bara för att ”det är väl hett nu”

• lance

Medlem
    16 februari, 2011 vid 20:21

Scheiizeee jag har inte ens lyssnat på musiken jag bara lyssnar på vad Mark säger och kollar på alla sköna bilder. Gillar film o surf, vad är dubstep Davids?

🙂

• pepa

Medlem
    17 februari, 2011 vid 00:04

Fråga Hengo om dubstep 😀

• dawwg

Medlem
    17 februari, 2011 vid 08:42

dubstep eller inte, klippen va softa! 🙂

• davids

Medlem
    17 februari, 2011 vid 08:51
    Lance;647101 wrote:
    Scheiizeee jag har inte ens lyssnat på musiken jag bara lyssnar på vad Mark säger och kollar på alla sköna bilder. Gillar film o surf, vad är dubstep Davids?

🙂

Lyssna på musiken i detta klippet, eller i de flesta andra actionsportfilmer nu för tiden , så får du höra dubstep.. Meningslös stonermusik.. Pinsamt dålig och poänglös..

• pjoter

Medlem
    17 februari, 2011 vid 11:01

Tyckte om filmerna. verkar va en skön glidare.

men håller med Davids om musiken. Sällan det är vettig musik i några filmsnuttar utan mest bakgrundsskräp som mer passar i en hiss än som peppmusik innan session. Fast för mig som använder kitefilmer för att få en sjuk junior att somna är det perfekt. 🙂 Med lite hardcore hade de aldrig gått. 🙂

• dawwg

Medlem
    17 februari, 2011 vid 17:26

håller fan mer er! stonermusik är fan det rätta ordet! men om man nu ska ha passande musik så kolla på detta klippet och lyssna på låten. gammalt jam från bandet jag lirar i. (obs! det är normalt sett inte sånt lugnt vi lirar)

[ame=”http://vimeo.com/19925885″]Untitled on Vimeo[/ame]

• davids

Medlem
    17 februari, 2011 vid 19:04

Jävla go mask där på sensorn i det klippet men musiken, om än ganska meningslös, no offense, var ju passande för dt klippet.. Spana in Poor Boys senaste skidfilm Revolver.. HELA filmen har endast Dubstep som musik.. Sjukt tröttsamt..

• dawwg

Medlem
    17 februari, 2011 vid 20:15

ja, låten är fruktansvärt meningslös, men den passade ganska bra till klippet, som också är fruktansvärt meningslöst. ska spana in den!

• jagkallaspiotrellerpete

Medlem
    18 februari, 2011 vid 14:44

Hellre dubstep än dödsmetal och amerikansk collegerock.
    håller dock med om att konstant dubstep i 40-minuter inte är optimalt.

dock, om dawwgs sup-film hade haft dubstep hade de skjutit sig själv i foten.

• dawwg

Medlem
    18 februari, 2011 vid 16:08

haha, håller med dig pete!

• dansson

Medlem
    18 februari, 2011 vid 18:13

Själv fattar jag inte varför det är så mycket hiphop eller rap i kite videos ? e det kanske för att kite e så ghetto 🙂

• dawwg

Medlem
    18 februari, 2011 vid 20:37

straight out from da ghetto yo! nej fan, kite är väll inte ghetto?

• dansson

Medlem
    19 februari, 2011 vid 06:40

precis 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Windy Dream Kite Club

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.