Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing wow..Måste ha grejer….

• wow..Måste ha grejer….

Publicerad av dadde på 5 maj, 2007 vid 16:23

Idag var det första dagen jag fick prova på kite, fastnade direkt:laugh: :laugh: Fan vad kul det var! Så himla goo upplevelse!!

Vill ju skaffa egna grejer direkt! Så om någon har en 16kvm kite med 5:e linan till Salu, lova att maila mig:smile: Vill ju självklart ha bra grejer till lågt pris i fint skick, gärna med lina, bom, pump och väska.

Väger ca 90 pannor så 15kvm kanske kan funka också…

Har ni några tips på någon våtdräkt 5/3 till bra pris, har bara kollat runt lite på Surfers Paradise i Varberg än..

Ha det gott alla!
    /Dadde

robinw svarade 17 år, 10 månader sedan 14 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • skejtar_henke

Medlem
    5 maj, 2007 vid 17:16

jag har en 15 wawe eh.. du kan få den med bom och allt för 5000.. Det är en 06.. Jävligt fin.. inga lagningar och pefekt skick

• surfmc

Medlem
    5 maj, 2007 vid 17:46

Tjena !

Vill du köpa C-kites kommer du bli överöst med erbjudanden om du har lite is i magen.

Om du vill kolla med fler butiker än SP så ring fahlensurf i Varberg. Kan tänka mig att det finns något du söker hos Falle som har shopen. 0340-83750 eller http://www.fahlensurf.se

Lycka till

• tetras

Medlem
    5 maj, 2007 vid 19:45

Jag har skickat dig ett e-mail med ett erbjudande som du kan överväga.

🙂

• hengo

Medlem
    5 maj, 2007 vid 19:49

@skejtar_henke 381113 wrote:

jag har en 15 wawe eh.. du kan få den med bom och allt för 5000.. Det är en 06.. Jävligt fin.. inga lagningar och pefekt skick

verkligen sälja denna kite? Den har väl slutat tillverkas? och det är den överlägset bästa Ckiten som finn sju, om ett år kommer den va värd 100 000:- lätt

• pepa

Medlem
    6 maj, 2007 vid 02:34

Hehe tur att jag håller min superelva i dunderskick då!

• dadde

Medlem
    7 maj, 2007 vid 05:08

Det här var ju en riktig djungel, men en kul sådan:laugh:
    Har lite att välja på, allt begegnat. Tänkte att ni kunde hjälpa mig att välja, vilka är fördelarna, nackdelarna?

Dessa är några av dem jag funderar över.

EH Wawe 15
    JN Prima Donna -06
    JN Easy Rider -06
    Monkey-kite 16 -06
    Cabrinha Contra
    Slingshot Fuel 15

Hjälp, vill ju ut och flyga snart:laugh:

MVH/Dadde

• bresky

Medlem
    7 maj, 2007 vid 09:26

Alla kommer nog att svara olika, och det är nog inte så många som har kört så pass mycket på alla de kitsen att de kan uttala sig om dem.
    Jag tror faktiskt att vilken som av de kitsen kommer att funka bra, så försök hitta någon som är i bra skick. Alternativt tar du den du tycker är snyggast.

Lycka till!

• yeeah

Medlem
    7 maj, 2007 vid 10:40

Om du vill ha en 16 så kommer du väldigt snart oxå vilja ha en 12:a. Jag hade valt den av de ovan nämda som du åxo kan få en 12:a i. Själv har jag alldrig haft samma märke av drake och som mest haft 4 olika. Åker man mkt så spelar det säkert inte ngn roll men ju mindre man åker desto större omställning är det när man byter från drake till drake, iallafall upplever jag det så.

Nu kör jag Bow och har Takoon och EH båda är bra och har sina för- och nackdelar, det enda jag vet är att jag hellre haft 2 av en än den kombination jag har idag.

• wille-w

Medlem
    7 maj, 2007 vid 10:47

tja!!!
    har en naish raven 16 från 2005, fint skick,
    den har fem linor, pumpar upp hela kiten på ett ställe(går snabbt)!
    inga lagningar!
    säljes komplett med bom,pump väska för 2 700
    mvh//wille

• svinet

Medlem
    7 maj, 2007 vid 11:10

@Dadde 381378 wrote:

Det här var ju en riktig djungel, men en kul sådan:laugh:
    Har lite att välja på, allt begegnat. Tänkte att ni kunde hjälpa mig att välja, vilka är fördelarna, nackdelarna?

Dessa är några av dem jag funderar över.

EH Wawe 15
    JN Prima Donna -06
    JN Easy Rider -06
    Monkey-kite 16 -06
    Cabrinha Contra
    Slingshot Fuel 15

Hjälp, vill ju ut och flyga snart:laugh:

MVH/Dadde

Köp min 16 så lovar jag att du inte bli missnöjd 😉
    Inga lagningar! All utr i toppenskick

• martin

Medlem
    7 maj, 2007 vid 12:40

@Dadde 381106 wrote:

Har ni några tips på någon våtdräkt 5/3 till bra pris

Netto säljer 4mm:s våtdräkter igen i slutet på den här veckan tror jag att det var. Jag har en sådan och den är förvånande bra faktiskt. Det är dubbelnylon, så den blir inte lika varm som en 5/3 enkelnylon (tex NP 3000 som SP säljer för 1999:- ), men å andra sidan håller den tills du tappar bort den. Med ett underställ under så kan man köra redan med 4mm dubbelnylon, iaf i de södra delarna av landet.

399kr kostar den förresten, vilket får ses som ett ruggigt bra pris.

• skanepaul

Medlem
    7 maj, 2007 vid 12:42

Köp primadonnan!!!! Fan den bästa kiten 05/06!!

• zilversurfarn

Medlem
    7 maj, 2007 vid 17:35
    yeeah;381448 wrote:
    Om du vill ha en 16 så kommer du väldigt snart oxå vilja ha en 12:a. Jag hade valt den av de ovan nämda som du åxo kan få en 12:a i. Själv har jag alldrig haft samma märke av drake och som mest haft 4 olika. Åker man mkt så spelar det säkert inte ngn roll men ju mindre man åker desto större omställning är det när man byter från drake till drake, iallafall upplever jag det så.

Ligger mkt i det.

Jag kan bara uttala mig om Monkeykites och Carbrinha Contra (om det är gamla C-modellen inte den nya Contrabowen). Hade en Contra 16.5m2 innan jag började körde monkey. Båda drakarna är bra men lite olika.

Contran har bättre low-end än Monkeykites EVO som kräver ½-1 sekundmeter mer vind innan den blir rolig. EVO’n har å andra sidan mkt högre high-end än Contran. Den har väldigt mkt depower. Lång depowerstrap men oxå mkt depower i skotningen in och ut med bommen, inte som en bow men mer än någon annan C-drake jag kört.
    MK EVO kräver alltså mer arbete i lägre vind än Contran som har mer grunddrag. När vinden är lite starkare är EVO’n mkt roligare, kvickare, mer lyft i hoppen och bättre kontroll.
    Gillar oxå 5:e linan systemet på EVO bättre än Cabrinhas RECON system. Har svurit över det ett antal ggr när det plötsligt löst ut och sen kan det vara rätt knivigt att montera ihop det igen ute på vattnet när draken drar dig ned i vind.

Har inte kört de andra drakarna du räknade upp men jag tror inte det är ngn som du inte kommer att ha kul med!
    Helt klart är det bara en tids- (eller kanske snarare ekonomisk) fråga innan du även kommer vilja ha en mindre typ 12:a.

Begagnat marknaden är stor och du får mkt drake för pengarna om du väljer en en begagnad, i synnerhet om det är en C-drake. Lycka till!

• robinw

Medlem
    7 maj, 2007 vid 19:18

Vilket netto säljer så’na våtdräkter? Alla? Om du bor i Göteborg så har Udéns Sport på Övre Husargatan hyfsad sortering på våtdräkter och kites. Jag har en 17m Takoon Skoop3 till salu men den vill du inte ha, bara så du vet. Lycka till.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing wow..Måste ha grejer….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.