Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › WS affär i Budapest?
-
WS affär i Budapest?
Publicerad av nordgren på 23 september, 2004 vid 20:44Hallå är det någon som vet om det finns någon windsurf affär i Budapest? Och var ligger den?
didrik svarade 20 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
I motsatt till den vanliga uppfattningen hos folk är Budapest faktiskt en bra surfstad med skön ”soul”. Budapest har ju fått fram talanger såsom Gyula ”Grubby” Farkas, Kalman (Diabolo) Dobos, och inte att förglömma Kaiser Söze, med ursköna killerloops.
Vissa tror att all surfing i Ungern endast kretsar kring Balatonsjön, men Danube, eller Donau som vi brukar säga kan ge brutala förhållanden mitt i stan. Ett hett tips är att starta från ön Martsgezeit som har broförbindelse med både Buda och Pest.Under mitt senaste besök, i augusti förra året, var visserligen vattennivån 5 meter högre än normalt. Martsgezeit var evakuerat och man hade byggt upp schyssta sandvallar att rigga på längs hela Budapest.
Vattennivån gjorde att gång och cykelbanorna bildade rev under vattnet och man fick perfekt sideshore segling, en aning strömt bara om man skall vara kräsen.
Efter några timmars surf kan man gå till närmaste stripbar och beställa in en bira, lite sekt och gåslever. Vad går upp mot lite lättklädd ungersk folkdans med stång efter surfet.
Nåväl, surfshopar kryllar det av och den bästa, Surfs´R´us, drivs av den glade Pjotr Horvath och ligger utanför grinden till Komunistmuséet strax utanför i centrala Budapest.
Lycka till – det blir nog bra ska du se. Annars finns det en hyfsad surfaffär i Varberg – det är narmare karlstad.
-
Okej tack!
Hehe jo jag vet men jag ska till Budapest (brand annat) nästa vecka, så jag tänkte att det kanske vore skoj att kika in en sväng. Dessutom så behöver jag köpa ny bom, och om det är mycket billigare där så kanske man slår till.
-
http://www.f2.hu kolla under ”kapsolat” för adresser & öppettider finns även endel affärer på http://windsurf.lap.hu under ”surfboltok”…
Logga in för att svara.