Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing WTF?! Kono switch

  • doc

    Medlem
    19 mars, 2008 vid 19:55

    Kona switch? Jag misstänkte att nå’n skulle försöka sig på det 🙂

  • rasmus_w

    Medlem
    20 mars, 2008 vid 01:02

    Hm. Var tvungen att titta många gånger för att fatta vad tusan han gör. Det känns som att han vurpade när han övade duck tack och plötsligt fick en idé.

    Har jag fattat rätt om han gör en duck tack men “klantar sig” i backvindsläget, precis när han går genom vinden, så att seglet reser sig och alla som inte heter Kiri går ett ryggplask och kanske fläskläpp av bommen. Kiri däremot, kastar sig ett halvt runt samtidigt som han får ett jävla popp, och plötsligt har han drag i seglet från det vanliga hållet igen, landar på tailen och eftersom brädan inte har slutat snurra så flippar han seglet.

    Inte bara svårt, det låter jävligt smart också. Och jag tror inte en sekund att jag skulle kunna planka tricket bara för att jag begriper hur det går till. 🙂

  • johan_gbg

    Medlem
    20 mars, 2008 vid 10:33

    Satan va snyggt!
    Hur får han rotation???

  • jeppo_f

    Medlem
    20 mars, 2008 vid 10:42

    Trolleri. Med allra största sannolikhet trolleri.

    Snyggt trick, men inte i närheten av Gollitos första nohandgrej i Gollito och Paskowskis film.

    /jeppo

  • hakman

    Medlem
    20 mars, 2008 vid 11:21

    Det är Kiris senaste move. Namnet är taget från en av hans kompisar som dog i en bilolycka. De är det senaste innetricket på Bonaire nu, och när han eller Tonky gör det så får de sånt jävla lyft och stompar skiten ut landningen varje gång.

    Tricket är ju en funnel fast man carvar upwind och poppar samtidigt som man skickar fram och skotar in seglet som i en framåt. Både han och Tonky gör den med en framåt efteråt på plattvatten… Så kan ni funnel och framåt så ska det inte vara nåt problem.

  • jox

    Medlem
    20 mars, 2008 vid 11:41

    Faan Hak, hur länge har du varit borta nu och hur länge till ska du stanna?

  • jonaish

    Medlem
    20 mars, 2008 vid 11:50
  • simpa

    Medlem
    20 mars, 2008 vid 13:58

    magic..
    saknas bara en våg att göra den på

  • stickan

    Medlem
    20 mars, 2008 vid 21:14

    Nu har han även gjort en “vanlig” kono som inte är switch, nästa bättre flyt i den.

    http://www.continentseven.com/windsurfmove1323.html

    Helt stört…

  • svenne

    Medlem
    20 mars, 2008 vid 21:38

    Ja, alltså, bara tanken på att segla backwinded utan switch är stört…
    Sjukt ball.

  • dr-masse

    Medlem
    21 mars, 2008 vid 10:03

    Hur man kan poppa brädan sådär i bakvind är ju helt makalöst. Efter att ha sett Gollito och nu det här så känner jag mig mer obegåvad på vattnet än någonsin tidigare, vilket inte vill säga lite i mitt fall… 😀

    Det känns som om freestyle har lyfts till en ny nivå i vinter, med en del jäkligt läckra grejor med rejäl höjd i. Trevligt!

  • dr-masse

    Medlem
    21 mars, 2008 vid 10:07

    Förresten, tänk när han gör den sådär och clew first istället och bara seglar ur den… :tongue:

  • hakman

    Medlem
    21 mars, 2008 vid 17:58

    @Jox 452931 wrote:

    Faan Hak, hur länge har du varit borta nu och hur länge till ska du stanna?

    hehe… hemma nu dude!

  • tws

    Medlem
    25 mars, 2008 vid 13:14

    Synes Kono switch minner om en wave 360. Seilet hans er ihvertfall med på å løfte poppen ser det ut som så egentlig er det et hopp siden poppen (som jeg alltid bruker) aldri har trykk i seilet. Har øvd funnel en stund nå så da kaster vi oss over denne 🙂

  • ola-h

    Medlem
    25 mars, 2008 vid 19:44

    @dr Masse 453131 wrote:

    Efter att ha sett Gollito och nu det här så känner jag mig mer obegåvad på vattnet än någonsin tidigare,

    Precis vad jag också känner. De måste vara någon slags generalprincip i det är poppandet och snurrandet som jag inte fattat.

    Men jag tror det där med freestyle mest är en fluga…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing WTF?! Kono switch

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.