Taggad: 

• swe876

Medlem
    13 maj, 2003 vid 07:50

Jag har absolut ingen aning! (så det här svaret är alltså inget svar på din fråga…) laugh.gif

Båda brädorna är gjorda för att gå bra på kryss och läns. x186 klarar av uppgiften något bättre än 175. Varför undrar du?

/Jona – SWE876

• anonym-anvandare

Medlem
    13 maj, 2003 vid 09:04

Hej…
    har en 175 och brukar segla mot en x186…
    När jag väl planar brukar jag ha något bättre fart, ialla fall när det börjar dra i ordentligt med vind.
    Kan ioförsig vara för att vi har olika segel, arrowsVSnorth båda 9.0, på större segel tar nog x186 över…

• anonym-anvandare

Medlem
    13 maj, 2003 vid 10:52

I ett matchrace mot tex Marcus Liljeheden seglandes en Vinta 320 från 86 och jag själv fick välja motmedel hade jag valt 186X före 175. Dock hade jag förmodligen inte vunnit seglingen. Marcus gick vidare och fick möta K.Pritchard i kvartsfinal. Mot Kevin seglandes en RRD Monster med 58 fena väljer Marcus 175 före 186X eftersom den senare (i detta fiktiva fall) inte kommer med Deboichetfena utan med Curtis orginal. Marcus tog sig tyvärr inte vidare. I finalen vann en relativt okänd ung Polsk talang, seglandes med bröstsele, eftersom denne riggade sitt enda segel, ett simmer Cyberrace 9,0 i en oväntat ökande vind mot en superöverriggad Steve Allen med 12,5.

• anonym-anvandare

Medlem
    14 maj, 2003 vid 10:25

Jag tror nog ditt 12.5 är mer optimalt för 186x
    men eftersom du är hyfsat snabb så kanske du kan dra ifrån Palm med en 175.. Fast han är nog lite snabbare.. om han sätter fast en 75 hästars Mercury på akterspegeln.

Dr Dre

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.