Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Y revisited !

• tropic

Medlem
    23 november, 2009 vid 17:14

Jag har mer eller mindre säsongat i Stavanger varje höst i 4 år nu. Lite fakta då.

*Det brukar börja blåsa i oktober. Kitevindar med stor kite från kanske augusti. Varierar mycket.
    *Det brukar regna mycket.
    *Vattentemperaturen är helt ok december ut.
    *Lufttemperaturen varierar, men är oftast väldigt mycket högre än de flesta tror. Golfström och annat jag inte begriper mig på gör att det hittills i november har varit ca 9 grader i medel.
    *Kolla prognosen innan du åker hit. windguru.com (spot Sola) är pålitlig. Det händer att det är lugnt i en vecka även på hösten.
    *Var beredd på att det kan blåsa för mycket. Då rekommenderar jag att kolla på havet!
    *Riktningar som funkar längs jaeren är SO-N, helst något innanför de gränserna (på västsidan)
    *Det finns snällare spots om man känner för det. Då ska det helst blåsa SV-NNV.
    *Det går bilfärja direkt hit från Hirtshals i Danmark
    *Andra surfers som jag hängt med senaste 3 åren är bl.a. John (Lilljohn) Eriksson, Nicklas (Lillnicke) Stråhlen, Fredrik Backlund och Oskar Eriksson

Frågor?
    Ring mig på +4794296865

PS. I vinter blir det snowkite och puder 4 timmar österut härifrån. Röldal har 6-7 meter snö varje år

• surfpunk

Medlem
    23 november, 2009 vid 20:58

Fick inte till en resa nu, får bli lite Sverige surf istället. Har varit i Stavanger för några år sedan och gillade det verkligen skarpt. Kanske man skulle fixa ett jobb inom oljeindustrin där!!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Y revisited !

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.