Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Y revisited !
Taggad: våg, våg freestyle, freestyle
-
Y revisited !
surfpunk svarade 14 år, 12 månader sedan 8 Medlemmar · 17 Svar
-
Jag har mer eller mindre säsongat i Stavanger varje höst i 4 år nu. Lite fakta då.
*Det brukar börja blåsa i oktober. Kitevindar med stor kite från kanske augusti. Varierar mycket.
*Det brukar regna mycket.
*Vattentemperaturen är helt ok december ut.
*Lufttemperaturen varierar, men är oftast väldigt mycket högre än de flesta tror. Golfström och annat jag inte begriper mig på gör att det hittills i november har varit ca 9 grader i medel.
*Kolla prognosen innan du åker hit. windguru.com (spot Sola) är pålitlig. Det händer att det är lugnt i en vecka även på hösten.
*Var beredd på att det kan blåsa för mycket. Då rekommenderar jag att kolla på havet!
*Riktningar som funkar längs jaeren är SO-N, helst något innanför de gränserna (på västsidan)
*Det finns snällare spots om man känner för det. Då ska det helst blåsa SV-NNV.
*Det går bilfärja direkt hit från Hirtshals i Danmark
*Andra surfers som jag hängt med senaste 3 åren är bl.a. John (Lilljohn) Eriksson, Nicklas (Lillnicke) Stråhlen, Fredrik Backlund och Oskar ErikssonFrågor?
Ring mig på +4794296865PS. I vinter blir det snowkite och puder 4 timmar österut härifrån. Röldal har 6-7 meter snö varje år
-
Fick inte till en resa nu, får bli lite Sverige surf istället. Har varit i Stavanger för några år sedan och gillade det verkligen skarpt. Kanske man skulle fixa ett jobb inom oljeindustrin där!!
Logga in för att svara.