Senaste nytt › Forums › Vågsurfing › Yann. Diverse. Bali.
-
Yann. Diverse. Bali.
Publicerad av homer på 17 februari, 2007 vid 19:33Tjena !
Tänkte beställa en Diverse bräda ner till bali. Är det någon som har gjort det isåfall var hämtade du ut den ? Hos en polare eller posten ?
Yann du har ju några stycken hur gjorde du ?
Någon som ska ner till sommaren ?
Mvh,
Homer.homer svarade 17 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Tjena! Jo jag och Åsa jag har gjort det vid två tillfällen. Båda gångerna har jag hämtat ut brädorna hos en kille som heter Pete som driver Surf Travel Online. Dom har två kontor i Kuta och jag har hämtat brädor i båda. Sista gången var det stängt på söndagar så kolla vilken dag du anländer. Störigt att inte få brädan med en gång man kommer 🙂
Kan varmt rekommendera Diverse och att frakta dom direkt till Bali. Works like a charm! Shapern Dave på Diverse är mycket hjälpsam och pålitlig. Har lämnat mitt kreditkortnummer i mailen och betalat på det sättet 🙂 Du har väl kollat in redan vad du vill ha på http://www.diversesurf.com.au antar jag.
Karta till kontoret där du hämtar brädor. Vi hämtade på det norra kontoret sist. http://www.surftravelonline.com/contact.php
Har själv inte bokat något till sommaren ännu men ska ha ledigt hela Juli och känner jag mig själv rätt så hamnar jag säkert där igen!
-
Bloody bagus.Tack för infon.Hoppas att du gör ett klokt val o kommer ner.
Mvh
Johan. -
Hur går det Homer? Beställt något? När ska du ner? Det blev Bali för mig i år igen. Vi åker 29 juni till 25 Juli.
-
Jag anade att du va klok nog ! Vi kommer ner den 5 juli till 5 aug.Har inte köpt någon bräda än. Jag vet att det blir problem när jag kommer ner,men jag får ta smällen,och hoppas att man hittar något vettigt. Vart kommer ni hänga ? Favorit våg ?
-
Sist bodde vi mycket på Dreamland och tyckte det var riktigt soft så jag tror att det blir en hel del av den varan igen. Brukar surfa Dreamland och Balangan mest när jag bor där men hoppas även att våga mig på Bingin och Impossibles nu när jag inte är ensam ute. Reser med min flickvän, en polare och hans flickvän. Vi kommer att försöka bo på Jerrys Café. När vi bor i Kuta brukar vi bo på AP Inn ( http://www.apinn-bali.com/ ). Titta gärna förbi eller hör av dig på 0708-903428. Den 8 Juli blir det födelsedagskalas så då får du komma om inte annat 🙂 Sen ska vi även försöka att ta oss ifrån Bali på någon trip. Kanske Lakey Peak, Sumbawa. Vem reser du med? Har du vart där förrut?
-
Tjena !
Jag reser med min flickvän.Hade varit kul o åka till Lakey Peak,var i indo för 11 år sedan med 2 polare,följde inte med dom till Lakey peak och har ångrat mig sedan dess. Jag har åkt igenom Sumbawa till Komodo men inte surfat där.
Brukar Stanna några veckor på Lembongan,Gillar stället när det inte är så mycket folk. Kuta reef är nog där jag fått bäst surf tror jag. Men dom flesta gångerna jag varit på Bali har jag legat i vattnet själv och då fegar man alldeles för mycket. Funderar lite på en surfbåt någonstans så man provar olika vågor på olika öar. Faaaan va gött det ska bli… Vi hörs,eller ses.
Logga in för att svara.