Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing YELLOW PAGES FALL!!!

• YELLOW PAGES FALL!!!

Publicerad av hygnos på 13 november, 2004 vid 20:49

Pending WSSRC ratification, the vaunted 11-year record of YP has been broken by Finian Maynard (BVI) with a time of 46.82 knots.

2.jpg

Knatte svarade 20 år sedan 23 Medlemmar · 46 Svar
  • 46 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    13 november, 2004 vid 21:06

kul, jag älskar speed och har följt detta sedan länge. nu ska det festas. SKÅL!

• Knatte

Gäst
    13 november, 2004 vid 21:09

Härligt!
    Inte en dag för tidigt!! Finian är kung! Tror att Dunken blir extra laddad av detta grin.gif
    De var andra som var snabba också wink.gif
    The Dutch national record has been broken by Ben van der Steen with an unofficial time of 43.5 knots. Dave White has broken the British national record with an unofficial time of 43 knots.

• herodude

Medlem
    13 november, 2004 vid 21:18

har han bara en halv bom?

• ola_p

Medlem
    13 november, 2004 vid 21:22

Jepp, och ett asymetriskt segel, speed seglar man bara åt ett håll… cool.gif

• styret

Medlem
    13 november, 2004 vid 21:24

och brädan är ju hu gigantiskt bred som helst…

• nordgren

Medlem
    13 november, 2004 vid 21:25

GRYMT!
    Äntligen kom rekordet dit de hör hemma igen! smile.gif

• feg

Medlem
    13 november, 2004 vid 21:29

Inte för att racka ner på en helt otrolig prestation och ett mäktigt rekord men det är lite trist att det sker på dessa “seglar bara åt ett håll” grejer. Nu är ju vindsurfarna lika trista som Yello Pages.

Tycker det skulle vara mycket roligare om rekorden slogs på grejer som liknade nåt som var lite användbart, det skulle till exempel vara häftigt om det gick att segla tillbaka också…

/feg

• herodude

Medlem
    13 november, 2004 vid 21:33

håller med, fan de kan lika gärna sätta jet motorer på ju..

• kamaaina

Medlem
    13 november, 2004 vid 22:09

Jag å andra sidan skiter i om rekord slås på saker som inte liknar saker jag själv kör på…tycker inte det är det som det handlar om….Det handlar om att utmana naturlagar…att se HUR SNABBT ÄR DET MÖJLIGT att segla med bara vinden som motor.

“sätta en jetmotor….” ehh….NEJ. Inte riktigt samma sak.

Måste säga att jag tycker det e kul att windsurfare har rekordet nu…men egentligen…who cares. Om det e en gula sidorna katamaran, kite, bräda eller ngt annat med segel på så är det la kul att det går snabbare och snabbare…eller?

• tdk

Medlem
    13 november, 2004 vid 22:20

Fy fan.. Undrar hur ett kasstfall känns i den speeden..? crazy.gif Nä, tacka vet jag fristajl.. Men jäkligt imponerande dock…

• nordgren

Medlem
    13 november, 2004 vid 22:28

Men egentligen. Finns det något slags hastighetsrekort som är tagna på “vanliga” grejer?
    Speedskiing med värsta rymdattiraljerna, lika med cykel, bilsport mm.
    Det är väll som sagt just att man vill göra det ultimata för att testa gränserna.

Men det vore ju skoj att man även satsar lite på rekord med standardprylar! smile.gif Men då i kategorin standardutrustning. När det gäller världsrekordet på vatten så tycker jag helt klart att man ska göra det yttersta vad teknik har att ge.

• robin

Medlem
    14 november, 2004 vid 01:16

Roligt!!! Jag tycker nästan att det är extra kul, skadeglatt, att NP:s special-superduper-löjligtbredmastficka-serinteensutsommonofilm-speedseekersegel inte är snabbast… grin.gif

• herodude

Medlem
    14 november, 2004 vid 01:50

men så är det inte heller avsett bara för speedsailing, som vi nämnde innan är det han använde här assymetriskt och så vidare…

• kamaaina

Medlem
    14 november, 2004 vid 04:14

Håller med Nordgren, alla sporter har vissa subgrupper som bara pressar sakerna till det yttersta, oavsett om det e fråga om fart, hållbarhet eller annat. Det är ju just här utvecklingen och inspirationerna finns. Ni skall se att det nog kommer ngt gott utav assymetriska segel, halva bommar och smala brädor. Sedan ser jag kanske inte tjusningen som du nordgren att man skall sätta speedrekord med “vanliga” prylar….det e ju det vi amatörer får göra. Att sätta Robby,Björn mfl på vanliga prylar för att se hur fort de kan köra vore lika upphetsande som att se Schumacher köra runt F1 banan i en Nissan Micra…

• Johan!!

Gäst
    14 november, 2004 vid 07:57

Fan va gött… tillbaka dit det tillhör.
    Vi får väl se hur länge det håller, det byggs väl en skum katamaran i sverige nu som sägs kunna ta rekordet?

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing YELLOW PAGES FALL!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.