Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Ytterligare datorfråga….

• Ytterligare datorfråga….

Publicerad av Knatte på 15 december, 2005 vid 19:02

Någon som kan förklara detta ?

Mitt tagentbord som har USB-kontakt, men är inkopplad till datorn via en USB-adapter till PS2 kontakten. ( För att frigöra USB-portar) plötsligt slutade fungera, när jag även monterade min USB-mus med en likadan adapter till musens PS2-kontakt??

Finns det någon logik i detta?
    Jag hade använt tangentbordet med USB-kontakt inkopplat till PS2-kontakten via adapter i några veckor och ville frigöra ytterligare en USB-port, genom att köpa en ny adapter och koppla in även USB-musen via PS2-kontakten.

Det slutade med, att nu måste jag använda både mus och tangentkort via USB-uttagen, då det verkar ha tvärdött i PS2-kontakterna .
    Kan man väcka upp PS2 kontakterna eller aktivera dessa igen.
    Det är en optiskt mus, som jag använder om det kan påverka

Dator är en Fujistu -Simens och jag har XP som operativsystem.

Hoppas någon förstår vad jag är ute efter och kan ge lite matnyttiga tips från någon??

fastforward svarade 19 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • tomten

Medlem
    17 december, 2005 vid 22:20

men USB utaget kanske har pajat crazy.gif

• tomten

Medlem
    17 december, 2005 vid 22:23

asså där du hade det innan crazy.gif

• mrmille

Medlem
    18 december, 2005 vid 17:01

Det enda du ska använda en sådan adapter till är musen. Inte tangentbordet…

Skillnaden mellan ps2, som är en vanlig seriell port, och usb är att usbgrejjorna kräver en del mer ström. Troligen har du överbelastat dina ps2 portar så de gått sönder.

Mitt tips är att skaffa en usbhub med extern strömförsörjning så du inte har sönder resten av moderkortet.

• Knatte

Gäst
    18 december, 2005 vid 17:38

OK!
    Det kan vara en möjlighet blush.gif
    Det kanske får bli en USB-hub med separat strömförsörjning då wink.gif

• fastforward

Medlem
    18 december, 2005 vid 20:26

Hmm, mitt tangentbord levererades med en usb-adapter redan påsatt. Så jag antar att det var meningen att man kan använda den… Det kanske finns olika adaptrar till mus och tangentbord? Mina adaptrar är nämligen lila och turkosa precis som ps2-kontakterna…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Ytterligare datorfråga….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.