Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Z-fenor till formula, vad rekommenderas

• Z-fenor till formula, vad rekommenderas

Publicerad av klang på 2 oktober, 2013 vid 10:38

Tjena boyz

Tänkte handla på mig 2x Z-Fin formula fenor till Gaastra Vapor brädan, och matcha 10.0:an och 12:an.

Har för mig att jag hört att Gaastra brädan vill ha större fenor, men jag vet inte riktigt vad jag själv tycker… har kört min 70cm Boss B5 till både 10:an och 12:an och tyckt att det gått bra… dock har jag inte riktigt kunnat testat mot någon…

Lyckades ju ta sönder 70cm fenan i Varberg, tänkte prova Z denna gång.

Så vad rekommenderar ni?

klang svarade 11 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • seve1000

Medlem
    2 oktober, 2013 vid 10:45

Om du klyver brädan så att en mittbit på ca 45-50cm finns kvar kan jag vart rekommendera Z Speed 24.

• vivace282

Medlem
    2 oktober, 2013 vid 11:02

Hör med Mikael Bokell. Han kör med gaastra o zfenor.

/björn

• klang

Medlem
    4 oktober, 2013 vid 08:43

Fick följande rekommendation från Z-fin

ZF1 S- till 10:an och
    ZFW1 S – – till 12:an

Har tyvärr dålig koll på vad dessa är för fenor… går ju inte o läsa på deras hemsida heller… vad jag hittat. Någon som vet något skrivet på nätet man kan läsa in sig på?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Z-fenor till formula, vad rekommenderas

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.