Forumsvar skapade

Sida 1 av 3
  • 11sekmeter

    Medlem
    22 juni, 2005 vid 14:54 som svar på: Kan en VAN dra så lite…

    Min Dodge drar mer med farthållaren i. Samma med min USA Ford som jag hade tidigare. Dodgen drar 1,6 i normal landsvägs körning. Forden drog 1,4.

    ”Stöd oljeindustrin & staten – kör V8”

  • 11sekmeter

    Medlem
    16 juni, 2005 vid 15:24 som svar på: Bromsbelägg + AC på VW och ojämn tomgång

    lyktglas finns på skroten eller plasta ihop det själv,
    kofångaren kan du fixa ihop själv med hjälp av en lödkolv, ac minst 4000:-
    tomgång kan vara ett ”spjäll” som spökar eller något med databoxen, från 1000:- till flera tusen, skjutdörr finns på skroten.
    Kolla med skrotar i din närhet, tar allt från en tiondel av nypris till halva nypriset för produkterna, eller skaffa en portopower och en burk spackel och rikta själv.

  • 11sekmeter

    Medlem
    16 juni, 2005 vid 13:42 som svar på: Bromsbelägg + AC på VW och ojämn tomgång

    Om du, liksom alla andra, som ställer frågor om priser och meckartips istället ringer en verkstad och frågar så har ni svaret inom fem minuter och vet med större sanolikhet vad det kan vara för fel och en exaktare prisbild. blush.gif

  • 11sekmeter

    Medlem
    8 juni, 2005 vid 09:18 som svar på: norrköping

    Västlig vind är helt Ok vid Skeppsvik. Blir hyfsade vågor, dock inga bryt alá Varberg utan mera som i Getå. Kungshamn har jag aldrig varit vid pga bomfan.
    Med tanke på att vi har Skeppsvik (väst)och Vaccumbeach vid Strandstugeviken (allt på ost) så kör man där. Vaccumbeach blir bra när östan ligger på. Mycket bra! Vi drömmer fortfarande om när det blåste ostlig kuling sist, hösten -93.

  • 11sekmeter

    Medlem
    7 juni, 2005 vid 14:37 som svar på: norrköping

    Jag bor i St Uttervik och har nog den största kunskapen om dessa ställen.
    V Kovik som är grannviken till Uttervik kommer ni aldrig ut ur med smågrejor. Vinden lyfter vid de branta och höga bergen. Samma sak i Uttervik, det är skitsvårt att få grepp i vinden med seglet då den lyfter. Det är rätt strömt så man driver iväg. Vågorna är krabba och slår mot berget.

    Kombinationen 80 liter bräda – vind som kanske infinner sig – krabb sjö som studsar mot berg – strömt = problem.

    Då är Ålbeck eller Kungshamn betydligt bättre om ni orkar bära grejerna. Det är en massa bommar och skit över vägarna.

    Men kör ni formula som jag, är Uttervik ett perfekt ställe då man kan välja mellan öppet hav eller en mycket vacker skärgård 3 km ut att bränna runt i. Men formula är ju likadant att köra var man än är.

  • 11sekmeter

    Medlem
    28 maj, 2005 vid 08:53 som svar på: Etanol

    400:- i sparade soppapengar är en försvarlig mängd. Trodde inte någon orkade rulla så pass många mil i en sådan trött bil. Blir den sen piggare så är det ju en stor bonus. Sorry för min felbedömning.
    Har själv varit inne på att skaffa en sådan, men det föll på att den var så trött.

  • 11sekmeter

    Medlem
    27 maj, 2005 vid 09:31 som svar på: Etanol

    Varför tanka en Atos med etanol, den drar ju ingen soppa normalt. Måste vara rent miljömässigt man kör på det i en så bensinsnål bil.

  • 11sekmeter

    Medlem
    28 september, 2004 vid 13:17 som svar på: Den laddar inte! Hjälp!

    Ring till ”El & Diesel” i Runtuna eller va fan orten heter utanför Nyköping. De kan allt om US-bilar.

  • 11sekmeter

    Medlem
    9 september, 2004 vid 14:29 som svar på: Varför skall jag inte köpa en mercedes vito 110D?

    Kedjan spänner man. När den är spänd ett flertal ggr så måste den bytas.
    Gamla Saabar bytte man dem vid 20000 mil ungefär (när de rasslade som fn). Det är nog samma nuförtiden oavsett märke.

  • 11sekmeter

    Medlem
    9 september, 2004 vid 14:23 som svar på: Vad är ett rimligt pris?

    Hela kusten är ju öppen att surfa på. Runt Nyköping har vi 5 ställen på nära håll att köra på. Fler finns om man dundrar iväg 40 minuter med bil i laglig fart.
    MEN DET BLÅSER JU ALDRIG!

  • 11sekmeter

    Medlem
    8 september, 2004 vid 14:38 som svar på: säten och böter.

    Det vore roligare om de hade haft sex i bilen.

  • 11sekmeter

    Medlem
    8 september, 2004 vid 14:34 som svar på: Vilka är de snabbaste 90-talsbrädorna?

    En sjukt jävla snabb bräda som fanns på 90 talet var ”Shadow 270”. Svin svår att lära sig pressa allt ur. Tillverkaren själv ”Mr.Guy Liljegren” sa att man var tvungen att avverka ett par stycken innan man lärde sig den. Själv har jag totalt haft 4 stycken.

  • 11sekmeter

    Medlem
    8 september, 2004 vid 12:49 som svar på: säten och böter.

    Han som kör torskar, det är han som framför fordonet som har ansvaret för att alla är fastspända och lagarna följs.

    Fan, Styret, du har ju nyss tagit körkort och redan glömt all teori. Men du minns nog vad som stog i fjolårets surfmagazin.

  • 11sekmeter

    Medlem
    8 september, 2004 vid 08:12 som svar på: Vindsurfing.se alu-bommar?

    Jag upplever deras alubom som något mjuk. Vet inte om den är mjukare än NP X-3 som ligger i samma prisklass. Men för de pengarna kan man nog inte räkna med något superstyvt.

  • 11sekmeter

    Medlem
    6 september, 2004 vid 10:00 som svar på: NP Spirit

    Hmmmm, är det en hastighet du tror du kom upp i eller mätte du med GPS?

Sida 1 av 3
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums 11sekmeter

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.