

11sekmeter
Forumsvar skapade
-
Min Dodge drar mer med farthållaren i. Samma med min USA Ford som jag hade tidigare. Dodgen drar 1,6 i normal landsvägs körning. Forden drog 1,4.
”Stöd oljeindustrin & staten – kör V8”
-
lyktglas finns på skroten eller plasta ihop det själv,
kofångaren kan du fixa ihop själv med hjälp av en lödkolv, ac minst 4000:-
tomgång kan vara ett ”spjäll” som spökar eller något med databoxen, från 1000:- till flera tusen, skjutdörr finns på skroten.
Kolla med skrotar i din närhet, tar allt från en tiondel av nypris till halva nypriset för produkterna, eller skaffa en portopower och en burk spackel och rikta själv. -
Om du, liksom alla andra, som ställer frågor om priser och meckartips istället ringer en verkstad och frågar så har ni svaret inom fem minuter och vet med större sanolikhet vad det kan vara för fel och en exaktare prisbild.
-
Västlig vind är helt Ok vid Skeppsvik. Blir hyfsade vågor, dock inga bryt alá Varberg utan mera som i Getå. Kungshamn har jag aldrig varit vid pga bomfan.
Med tanke på att vi har Skeppsvik (väst)och Vaccumbeach vid Strandstugeviken (allt på ost) så kör man där. Vaccumbeach blir bra när östan ligger på. Mycket bra! Vi drömmer fortfarande om när det blåste ostlig kuling sist, hösten -93. -
Jag bor i St Uttervik och har nog den största kunskapen om dessa ställen.
V Kovik som är grannviken till Uttervik kommer ni aldrig ut ur med smågrejor. Vinden lyfter vid de branta och höga bergen. Samma sak i Uttervik, det är skitsvårt att få grepp i vinden med seglet då den lyfter. Det är rätt strömt så man driver iväg. Vågorna är krabba och slår mot berget.Kombinationen 80 liter bräda – vind som kanske infinner sig – krabb sjö som studsar mot berg – strömt = problem.
Då är Ålbeck eller Kungshamn betydligt bättre om ni orkar bära grejerna. Det är en massa bommar och skit över vägarna.
Men kör ni formula som jag, är Uttervik ett perfekt ställe då man kan välja mellan öppet hav eller en mycket vacker skärgård 3 km ut att bränna runt i. Men formula är ju likadant att köra var man än är.
-
400:- i sparade soppapengar är en försvarlig mängd. Trodde inte någon orkade rulla så pass många mil i en sådan trött bil. Blir den sen piggare så är det ju en stor bonus. Sorry för min felbedömning.
Har själv varit inne på att skaffa en sådan, men det föll på att den var så trött. -
Varför tanka en Atos med etanol, den drar ju ingen soppa normalt. Måste vara rent miljömässigt man kör på det i en så bensinsnål bil.
-
Ring till ”El & Diesel” i Runtuna eller va fan orten heter utanför Nyköping. De kan allt om US-bilar.
-
11sekmeter
Medlem9 september, 2004 vid 14:29 som svar på: Varför skall jag inte köpa en mercedes vito 110D?Kedjan spänner man. När den är spänd ett flertal ggr så måste den bytas.
Gamla Saabar bytte man dem vid 20000 mil ungefär (när de rasslade som fn). Det är nog samma nuförtiden oavsett märke. -
Hela kusten är ju öppen att surfa på. Runt Nyköping har vi 5 ställen på nära håll att köra på. Fler finns om man dundrar iväg 40 minuter med bil i laglig fart.
MEN DET BLÅSER JU ALDRIG! -
Det vore roligare om de hade haft sex i bilen.
-
En sjukt jävla snabb bräda som fanns på 90 talet var ”Shadow 270”. Svin svår att lära sig pressa allt ur. Tillverkaren själv ”Mr.Guy Liljegren” sa att man var tvungen att avverka ett par stycken innan man lärde sig den. Själv har jag totalt haft 4 stycken.
-
Han som kör torskar, det är han som framför fordonet som har ansvaret för att alla är fastspända och lagarna följs.
Fan, Styret, du har ju nyss tagit körkort och redan glömt all teori. Men du minns nog vad som stog i fjolårets surfmagazin.
-
Jag upplever deras alubom som något mjuk. Vet inte om den är mjukare än NP X-3 som ligger i samma prisklass. Men för de pengarna kan man nog inte räkna med något superstyvt.
-
Hmmmm, är det en hastighet du tror du kom upp i eller mätte du med GPS?