Forumsvar skapade

Sida 125 av 135
  • above_the_law

Medlem
    19 februari, 2008 vid 11:34 som svar på: Bilder från stoneandwater
    RobRox;445615 wrote:
    japps det var den andra killen men det var fan askallt men det får man väl ta när ni tycker om bilderna 🙂

Jag gillar lätt de två bilderna underifrån på “Bonden” bäst! Bra skärpa också på den när han kör nära stranden (åt höger..).
    Gäller att hitta exakt rätt ögonblick för att få till den rätta bilden (förutom dom andra fotografiska parametrarna). Sedan gäller det nog att samarbeta fotograf och åkare emellan.
    Om du har någon idé som du vilja testa så säg bara till. Kan ju vara allt från var du vill att man ska göra ett speciellt trick till moves och snygga/roliga poser mm….

Dessutom tror att det bästa sättet att få till den “perfekta” bilden är att börja kita själv, för att få rätt känsla och se annorlunda vinklar och möjligheter (ärligt)!
    Enda nackdelen är väl att då vill du inte stå på stranden en enda blåsig dag mer i hela ditt liv, och då får vi linslusar inga fina bilder…..hm:wink: .

Verkar lovande tors-sön:laugh: ! Ses i Varberg….Fota gärna om du ser en hög “dead man General”

• above_the_law

Medlem
    15 februari, 2008 vid 09:15 som svar på: Skillnad på Fuel, årsmodell sett?

OBS!
    Ingen mer än jag som är intresserad av att få reda på vad tråden egentligen handlade om, d v s:
    Skillnad på Fuel, årsmodell sett?
    Ja vad är det för skillnad på dem?

SkånePaul;444811 wrote:
    Ja vad är det för skillnad på dem?

När man inte kan hitta en Torch 9:a så börjar ju det näst bästa alternativet bli intressant…

• above_the_law

Medlem
    15 februari, 2008 vid 07:24 som svar på: "Stulen" bild

Grattis då Yann!
    Ligg på dom och fixa dina 10 lakan så du kan köpa mer goa leksaker vet ja:smile: .
    Vilken bild är det dom snott och i vilken upplaga av Stormriders Guide? Kanske du kan vattenmärka den och lägga upp den för dina bröder på forumet (för nu är den ju redan publicerad)?
    Ha de gott!

hellgren;444672 wrote:
    600 är absolut för lite, som någon sa så får man det för en liten bild i en dags tidning.

Det är upp till företaget att se till att dom inte snor bilden, så det finns inget försvar från deras sida.

En polare sålde en bild till en bok, visserligen framsidan, men han fick runt 6000:- om inte jag minns helt fel. Och någonstans i bakhuvudet ringer det en klocka att det ska dubblas om dom inte ger cred till rätt person.

Ja se där, surfade lite på SFF´s sida där och
    “OM NAMNANGIVELSE SAKNAS . Ange också dina villkor i händelse av att namnangivelse uteblir. Praxis då är 100% påslag på grundarvodet eller adekvat arkivbildspris.”

Så en 8-10 000 ska du nog fan ha. NÖJ DIG INTE MED MINDRE!

Mycket viktigt att man tar betalt för sina bilder, både för andra fotografer och för att inte uppmuntra “sånt beteénde”.

Lycka till och berätta hur det går.

/Hellgren

• above_the_law

Medlem
    15 februari, 2008 vid 07:12 som svar på: Hotell i Varberg?
    Georgi;443688 wrote:
    Bilen hade ju varit ett billigt alternativ, men man har tjejen med sig 🙂

Kolla med Uffe på CLS i Apelviken!
    Närmare Apelviken kommer du inte och riktigt billigt är det också.
    Han har en länga på sin tomt med riktigt fina men små dubbel-/4-rum. Tv, kylskåp och ett litet bord med stolar (för utom sängarna så klart). Gemensam dusch och bastu samt kök. Desstuom kan du snacka hur mycket brädbygge och gamla oldschool-minnen som helst med Uffe om du orkar lyssna:wink: .
    Uffes mobilnummer: 0708622007 (om han inte bytt under det senaste året..)

• above_the_law

Medlem
    14 februari, 2008 vid 08:27 som svar på: Laga Pyro
    skotten;444639 wrote:
    : ) I agree with loads that you say actually… The mystic is breathable but definately not as robust as the OR…

Cred till dig Scotten för seriöst svar:smile: .
    Jag vill då bjuda på följande resonemang:
    – Man kan nästan köpa två Mystic-dräkter för samma pris som OR Pyro PRO (i alla fall om man köper dom via nätet)! Så då kanske man kan kosta på sig en helt ny dräkt om den skulle gå sönder eller börjar läcka?!
    – Mystic har paneler som ska andas, men det har även Pyro PRO (inte den vanliga). Dock kan jag ju meddela att det bildas en hel del kondens/svett på insidan ändå. Jag tycker inte det är något problem så länge som man använder underställ i olika lager som värmer även om de är lite fuktiga och som transporterar fukt från kroppen (Houdini, Craft mfl).
    – Mystic är verkar lite smidigare i materialet (comfort).

Skulle jag köpa en idag så skulle det nog bli en Mystic, för jag är fattigare än vanligt och behöver nya kiter först och främst:wink: .

• above_the_law

Medlem
    12 februari, 2008 vid 18:02 som svar på: Kickflip

Fan, nu blir man ju sugen att börja testa igen:-). Ozzie är ju klart närmst!
    Jag gillar annars den här bäst;-:
    http://www.youtube.com/watch?v=PS-IMfz0d0U&feature=related

• above_the_law

Medlem
    12 februari, 2008 vid 17:43 som svar på: Poll – kommer din flick-/pojkvän i konflikt med surfingen?
    sourra;444380 wrote:
    Ja du Nicco, jag vet inte vad man ska ge för tips. Min följer med och surfar när vädret passar hennes bekväma natur och när det är för hårt/kallt följer hon med ibland och fotar och ibland stannar hon hemma. Fick till och med surfa halvdag på treårsdagen. Det är kärlek det…

Bara att gratulera Johan:smile: !
    Sparar och visar ditt inlägg vid väl valt tillfälle, he he…
    Jag ska nog inte klaga egentligen Caroline tog ju faktiskt med Filip och hängde på till A-viken den stormiga men fina lördagen den 2/2 t ex, men filma och fota måste jag absolut få in henne på. Bra tips!
    Har faktiskt lyckats få igenom att ta hela familjen till Guethary (Biscaya) på sommarsemestern. Där finns Frankrikes bästa (kanske enda) riktiga rev med en nära nog konstant våg som bara följer tidvattnet:laugh: !!!! Ligger dessutom bara ca 20 min från Biaritz och grymt nära Spanien (billigare vin och boende). Tänker hyra ett hus eller lägenhet i minst 3 veckor.
    Någon som är intresserad att hälsa på kanske?

• above_the_law

Medlem
    12 februari, 2008 vid 17:24 som svar på: Poll – kommer din flick-/pojkvän i konflikt med surfingen?
    Tim.Eriksson;444373 wrote:
    Det går inte att tämja en flickvän, min försvann pga jag reste för mycket, snowboard+surfing… Hon var perfekt, förutom att hon inte brann för samma intressen som jag har.

Och än mindre går det att tämja oss män heller….då blir det bara horhus och andra goa grejjer i ren protest:wink: ! Tror heller inte man ska förvänta sig att man kan “förändra” någon nämvärt i ett förhållande om det ska hålla, men lite tips på “smidiga” lösningar kanske någon har i alla fall?!

• above_the_law

Medlem
    12 februari, 2008 vid 16:39 som svar på: Poll – kommer din flick-/pojkvän i konflikt med surfingen?

Har ni verkligen svarat ärligt nu gubbar?!!
    Man pustar ju ut när man ser att alt 1 har “0%”, men jag åkte på den där med “skyldig en” ibland, vilket jag kan leva med….MEN eftersom hon är grymt vältränad och faktiskt gillade att vågsurfa när vi var i Biscaya (hade oförskämt lätt för sig dessutom), så hade jag väl hoppats på mer entusiasm och mindre konflikter, även fast vi nu har en 7 månaders liten Nicco JR.

Det blir andra bullar när Filip “Flippen” Schiller (Nicco JR) hajjar vilken överlägsen drog surf (i olika former) kan vara! Ser redan fram emot hans solblonderade surfbrudar sedan också, he he. Blir Griffth University i Surfers Paradise från början för hans del, om pappa får bestämma….
    “- Givi´n up government drugs!” (som Freak Power sjunger,d v s senare “Fat Boy Slim”…);-)

Vad har ni andra för goa tips för att överlista “skyldig-en-syndromet”???

• above_the_law

Medlem
    10 februari, 2008 vid 15:29 som svar på: Laga Pyro

Då vet vi det! Vad bra, för samma muddar går ju att montera på en OR Pyro:wink: !

Mystic är säkert en ok dräkt också, men dragkedjan går i alla fall inte att jämföra vad gäller kvalitet vs OR och där ligger säkert mycket av prisskillnaden (eftersom kedjan är den dyraste delen på hela dräkten att ersätta).
    Det är klart att säljer man Mystic så vill man ju självklart framhäva den USP som är ens fördel…även om genvägar oftast är senvägar och det faktum att man oftast får vad man betalar för (inte alltid så klart)…
    Vill bara skapa lite jämvikt….:smile:

skotten;443896 wrote:
    If you buy a Mystic…. to replace one of the rubbers costs 200sek!

Sell the damn pyro…

• above_the_law

Medlem
    9 februari, 2008 vid 14:13 som svar på: Ozone återkallar 2008-bommar
    Milkman;443800 wrote:
    Men.. Det är typ första tre inläggen som har nått med Ozone att göra. Kan ni inte basha andra märken i en tråd som inte heter Ozone??.. haha 🙂

Felet med bomen i fråga är i själva bommen. I gjutning/montering av själva kolfiber bommen har tillverkarna underlåtit att göra ett steg i processen som helt teoretiskt skulle kunna påverkar 6% av bommarna så negativt att de går sönder. Det är helt omöjligt att se/märka detta själv.

2008:a bommarna är sjukt cleana faktiskt. (Och vill man så tar man bort det röda säkerhetshantaget med lina så blir den än cleanare)

Tycker den ser riktig bra ut, men hakade upp mig på en detalj:
    – Är det inte risk att man löser ut safety-releasen på chickenloopen av misstag när man ska göra en unhooked och sedan vill föra tillbaka chickenloopen i kroken? Det är ju lättare att dra loopen till selen än att dra hela bomen ända ner om det tutar i….o s v…
    Någon som har erfarenhet?

• above_the_law

Medlem
    9 februari, 2008 vid 14:04 som svar på: Laga Pyro

Tja, allt är relativt….
    Jag valde att slippa strula med att beställa mudden från OR i Canada, leverans med UPS när man inte är hemma o s v. Att dom dessutom fixade det på tre dagar tycker jag var kanon. Jag var ute på vattnet redan idag i sol, vårvärme och helt ok sydlig freestylevind med 12:an i hemmaviken:smile: !
    OBS! Den nya mudden verkar vara av betydligt bättre kvalité än originalet och lika så själva lagningen, men det får väl framtiden utvisa….
    Lycka till med ditt byte, hur du än väljer att lösa det.

johnk;443785 wrote:
    Jag vet inte om jag tycker att 425:- är prisvärt, med tanke på att det finns fyra sådana muddar på dräkten. Ontopsports tar 200:- för samma jobb på en mystic-torris.

Halsmudd-byte går på 790:- hos flying divers, varav priset för mudden är 75:- 🙁 Ska försöka själv först. Det ser ändå inte ut att bli någon vind det närmaste.

• above_the_law

Medlem
    9 februari, 2008 vid 07:27 som svar på: Apelbay 080202
    sourra;443709 wrote:
    Andra bilden var sjukt nice Nicco!

Lite annorlunda ödesmättad i det starka motljuset och ett riktigt mörkt moln, blev ju riktigt ok ja…Var du lite bakis efter Tompas “Virenafest” den dagen eller var den på lördagskvällen. Annars undrar man ju var du höll du hus? Brukar ju inte missa sådana dagar precis, he he.

• above_the_law

Medlem
    8 februari, 2008 vid 18:38 som svar på: Laga Pyro

Hallå!
    Nu har jag fått igen min Pyro Pro efter bara 3 dagar, lagad och klar från Flying Divers på Södra vägen i Göteborg. De bytte en benmudd och det kostade exakt 425 sek inkl mudd, arbete och moms. Riktigt prisvärt tycker jag!
    Vet inte vad dom tar för en halsmudd, men kolla på tfn 031-697374

• above_the_law

Medlem
    8 februari, 2008 vid 18:18 som svar på: Vem är detta

Det var ju det jag sa:smile: !
    Who´s the silverback around here ha, he he?!
    Goa bilder annars från Matte “Djevulen”. De e humor, de e humor, de e humor!!!

Luwa1111;443667 wrote:
    Det ÄR Putte på SP! //Johan
Sida 125 av 135
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums above_the_law

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.