above_the_law
Forumsvar skapade
-
Ledsen att jag inte såg ditt inlägg Sofia… Var i Läjet från 15.30 till 18.00. Vinden kom kl 16.30. Kolla filmen:
http://www.surfzone.se/forum/local_links.php?catid=17&linkid=331
Var är alla gubbarna/tjejjerna:wink: efter jobbet nu för tiden???
Läjet erbjuder spotlights och glassiga förhållanden som vanligt även efter kl 17.00:smile:! http://www.surfzone.se/forum/local_links.php?catid=17&linkid=331
Var är alla gubbarna efter jobbet nu för tiden???
Läjet erbjuder spotlights och glassiga förhållanden som vanligt även efter kl 17.00:smile:!_Sofia_;440690 wrote:fint ute idag i viken men kom nog ut lite sent skulle nog vart på vattnet vid 12-14, då va de nog mer drag… -
Jag kör med vattenhus och fördelen med det är ju:
– Säkert
– Alla inställningar går att sköta under/i vattnet
– Går enkelt att skruva fast på hjälmen (infästning för stativ i metall)
– Skyddar mot hårda stötarNackdelar:
– Passar vanligen bara en typ av kamera
– Kostar ganska mycket men kan ju säljas ihop med kameran
– Dyrt för systemkameror och videokameror men är ju samtidigt skydd mot fukt och sand på land…och det är ju där vi är….
– Kommer inte på något mer…..Kontenta:
– Har du ca 2500 och en liten digitalkamera så är det klart värt det…
– Har du en systemkamera…..vet ej…men om du tänker behålla den länge så köp vattenhus med garanti.
– Har du videokamera och stålarna….köp! Dom är så jävla känsliga även på land. Kolla blocket eller liknande…
– Vill du kunna skifta mellan olika kameror…..köp en sk vakumpåse på Stadium, gör hål och limma dit ett vattentätt filter, på vilket du kan fästa ett fast vidvinkelobjektiv, och förstärk med silikon i massor….Kör hårt!
hildingdude;440575 wrote:är de någon som gett sig på att göra något av detta själv? vad finns det för sätt att gå tillväga på?
Om man bygger en påse vad finns det för olika gummityper som håller måttet (D.V.S. tjoc och segt)? -
Shit, ingen barnvakt, men har börjat fiska Nanni för morgondagen…he he. Känner du någon lämplig i Varberg som dessutom är lite promiskuös?
Annnars får jag väl plåta och filma morgen….
Körde skiten ur mig igår från 15.30 till 18.00 i Läjet. Gott med spotlights och glassigt…..:cool2:rusiak;440687 wrote:Någon som tänkt sig ut på em?Kör ev ngn timme innan de blir mörkt, typ från 15.
//alex
-
Tåkigt att höra att du skrotat Hasse:frown: !
Vad hände? Jag känner en bra ortoped som kitar och är min granne….
Så du är hemma?! Då kan ju du och jag filma, fota och snacka skit, för Caroline är i Tjockholm fred och lörd och jag har ingen barnvakt:smile:…..fast nu kom jag på något…..vad ska du ha för att passa Flippen “Nicco JR” på stranden någon timma???!!!!!! Nåon som känner någon söt nanni?Hör av dig om du vill ha sällskap. Middag hos mig i Billdal kanske om du tar med dig några goa damir?:cool2:
Krya på dig mate!Haze;440709 wrote:Väntar oxå på den båten.. Hört nåt om den? Fast jag kan ju inte köra iaf. Har opererat mig så jag får inte göra nåt på två veckor 🙁 Och de två veckorna är man i Sverige oxå… -
Nice Yann!
Riktigt smakfull hemsida också! Gillar spec fotot från Indo med lillgrabben på högervågen.
Vi var i Haugestol i helgen och missade vågsurfen men fick rätt maxade förhållanden i Norge. Tyvärr hade inte bröjtebilen plogat upp till hvidda så vi fick köra på lite andra ställen där vinden pendlade mellan 8-25 m/s. En del sol dock och norrsken samt massor med puder förgyllde tillvaron.
Tycker nog att vatten is da shit:smile: !
Hoppas kunna köra i Läjet i em…Yann;439682 wrote:Ja några blev det men du fastnade tyvärr inte särskilt bra och blev utsorterad. Ligger på http://yann.hervy.nu -
Ha ha, ja det var en vurpa som borde ha dokumeterats!
Synd då att det visade sig att jag kommit åt knappen för om man ska filma, fota eller bara kolla på det man plåtat/filmat…den stog på “titta på-läge” hela tiden utan att jag visste om det, suck…Ska tapa fast den jvln nästa gång;-).Verkade som om min ena sidofena inte gillade att gå på grund heller, så därför har jag just varit hos Fille och köpte två nya sidofenor till vågisen.
Är nu i Kohagen och det brallar i bra från ssv och SOLEN skiner! En vindsurfare ute…när kommer ni?!!!
Ses på vattnet!
jezaja;438774 wrote:På tal om det mm-grunda så gjorde nog nicco den skönaste vågsurfvurpan jag sett, från snyggt incruisande till ett väldigt förvånat faceplant 🙂 -
Vet vad du snackar om Per Erik:-)!!!
Nästa gång hoppas jag att jag kan hänga på….blir märkligt nice när solen gått ner och vinden drar över piren!!!
Morgen kanske? Hör av mig om jag kan komma ifrån….
Själv fick jag dra in aldeles för tidigt eftersom depowerlinan gick av. Blev ganska förvånad när man bara har bomen i händerna! Sedan var jag tvungen att dra p g a överiga familjen o s v…
Fick några filmsnuttar på Nils innen på det mm-grunda men är väl tveksam om det är någon idë att lägga upp dom på Länkar/Filmer här på forumet, men kan väl platsa i någon ihopklippt rulle längre fram.
Vi ses på vattnet!debkåusf;438690 wrote:Synd att du åkte hem så tidigt bara! Du missade allt det fina efter solen hade gått ner…..mmmm vitvatten o mörker! -
Fel vindriktning i Varberg eller ingen vind alls…?!
Sitter just nu och överlägger strategi…. -
Hoppla, hur många blir ni?
Downwind vore ju kanoooon efter lite vågor i Läjet (om vi får ihop det med bilar)!
Jag kör från Götet imorgon fm och försöker få med mig ett par gubbar…förhoppningsvis även söndag (om fru och barn tillåter).Nils: Vad är det för startavgift till Chalmers Open? Meritkrav? Hört något om startfältet so far?
-
Ring Robban i Göteborg på 0704712787! Han har i alla fall haft några stycken på prov…
-
Respect!
Är ju så man blir sugen att testa en Fuel-08 t o m;-).
Skämt och sido, jag håller med till 100% om att det handlar om känsla!
Ett riktigt fett hopp med loop får man ju bara till genom exakt timing, kombinerad med snabbhet och kraft och det får man bara om man känner sin kite, d v s krävs många h på vattnet med samma “trasa”!Ha det fortsatt gott i Kapstaden Mårten!
-
above_the_law
Medlem4 januari, 2008 vid 00:15 som svar på: När sker första tävlingen där både kiteare och vindsurfare tävlar mot varandra?Jag är gärna på (trots gamla prylar)!
Gillar att köra race mot “revirstinna” vindsurfare som ännu inte vågat testa kiting;-). Se t ex början av avsnittet från Vilshärad i följande länk som jag filmade senast förra helgen:
http://www.surfzone.se/forum/local_links.php?catid=17&linkid=326Varför kom du upp med den idén just nu Peter? Är det kanske så att du kittat upp dig på ny kite kanske, he he.
/Nicco (även vindsurfare…)
-
Har du en SLE eller bow så kan du ju använda “hunkrok” som du skruvar ner i backen.
– Fäst sedan leashen med stor karbinhake medan kiten ligger säkrad.
– Skota ner depowern maximalt.
– Gå fram till kiten, backa så att linorna är sträckta, lägg den med ena vingtippen ner och andra upp (som vanlig start) följ med kiten tills den stannar i vindfönstret. Är vinden stabil kan du låta den stå så och gå upp till bomen, MEN säkrast är att även lägga en liten sandsäck på vingtippen mot marken. Man kan även låta övre fram/mittlinan (inte styrlinan)löpa i armväcket när man går mot bomen.
– Koppla sedan i chickenloopen i selen och styr sakta upp kiten som vid en vanlig start.
– När du har full kontroll kopplar du loss hp-leashen från hundkroken och fäster den i din sele. Sedan är det bara att skota ut depowern och köra!Omvänt gäller naturligtvis när du ska ta ner kiten. Börja med att koppla hp-leashen till hundkroken. Styr sedan försiktigt ner kiten och “ställ” den på marken. Koppla ut chickenloopen och gå fram till kiten i lovart (inte i lä). Även då kan du ha övre le-linan (ej styrlinan) i armhålan för att säkra så att kiten inte rullar bakåt vid byig vind.
MEN, bäst är ju alltid att vara minst två pers!
Kör hårt, så ses vi på vattnet!
-
Tips! Montera på FCS (quad position) med en gång, så har du en enorm valmöjlighet att trimma efter olika förhållanden (det har jag gjort)!
OBS! Glöm inte att sidofenorna ska vara lite vinklade (peka mot fören) och att de två bakersta fenorna blir två “centerfenor” (d v s symetrisk profil) som ska vara helt rakt monterade.
Du kan köpa infästningarna och fenor av Fille i skatehallen i Varberg. Av honom får du även mallar att klistra på så att du inte borrar fel..
Lycka till! -
Riktigt proffsigt klippt! Kanske kan bli ett extraknäck:-)
Fråga:
Vad har du använt för utrustning (kamera (or), redigeringsprogram mm)?Ser fram emot nästa filmklipp!