Forumsvar skapade

Sida 130 av 135
  • above_the_law

Medlem
    18 november, 2007 vid 08:22 som svar på: Verktygstips för kitebrädbygge?
    Wipika;429042 wrote:
    Jag köper alla mina Byggdelar ifrån
    R&G i Tyskland. dom har ALLT du behöver.
    Tips. börja med att beställa en gratis katalog ifrån dom
    http://shop.ezentrum.de/4DCGI/ezshop?hid=27&sprachnr=1

Tack för tipset! Låter klart intressant både vad gäller priser och att man kan ha en leverantör och inom EU. Kanske kan bli en sväng förbi när man har vägarna förbi dessutom för att slippa frakt….:laugh:

• above_the_law

Medlem
    18 november, 2007 vid 08:15 som svar på: Portugal obrigado!!!

Obrigado! (Va fn tilltalar du bara killar med ditt inlägg;-)

Verkar som ni haft det riktigt gött!
    Ska bli kul att se lite pics och kanske kan man få lite tips om bra spots i området…
    Ses när det blåser nästa gång…om inte förr.
    När drar du till OZ?

Ha d.

• above_the_law

Medlem
    15 november, 2007 vid 22:07 som svar på: Verktygstips för kitebrädbygge?

Stooort Tack Guy (och ni andra)!

Vet att man kan lita på en gammal “brädguru” i alla lägen:-).

• Reklem;428541 wrote:
    Och eftersom vi talar musik… Är det någon mer som diggar Langhorns? Inte ska men nog väl skön surfmusik och jag skulle gärna höra någon av deras låtar på en kitefilm. Speciellt något från skivan Mission exotica. Skulle ge en härlig och soft stämning/känsla tror jag.

Håller helt me´!!!!!
    Det gamla Lundabandet som verkligen förtjänar sååååå mycket cred för att få till ett sådant grymt surfsound utan närhet till hav och stränder:laugh: !
    Kolla in:
    http://www.langhorns.com/?Listen

• above_the_law

Medlem
    14 november, 2007 vid 22:51 som svar på: Verktygstips för kitebrädbygge?
    nic;428603 wrote:
    Vad ska ni med cad till, outlinen är bättre att kopiera en favvobräda och sedan gör ni rockerbord. Resten av formen gör ni ändå för hand med sandpapper och kärlek.

Jag har vakumpump och rockerbord till bra pris om ni behöver. Rockerbordet har en bra radial böj. Liten inbyggd konkav. Plexiglas i botten så vakumpåse behövs inte, bara vakumplast på ovansidan. På så sätt blir (det viktigaste) botten färdigpolerad direkt.

nic

Tack för tips och erbjudandet Nic!
    Låter som en smart lösning med plexi och vakumplast. Hur får man det helt tätt runt kanterna och vid pumpinfästningen? Vad innebär ett “bra pris” i dom här sammanhangen?

• above_the_law

Medlem
    14 november, 2007 vid 22:41 som svar på: Verktygstips för kitebrädbygge?
    djevulen;428562 wrote:
    opps glömde numret 0706-973460,, vi har tillgång till allt,material vaccumpåse det enda vi behöver nu är någon som e jävlig på cad-program

Tackar!
    Har skickat ett privat meddelande till dig.
    Har en kompis som jobbat i CAD och som nyligen börjat kita också. Ska kolla om han har lust att hänga på.
    Har sparat ditt nummer och återkommer…

• above_the_law

Medlem
    14 november, 2007 vid 22:39 som svar på: Verktygstips för kitebrädbygge?

Tackar!
    Har skickat ett privat meddelande till dig.
    Har en kompis som jobbat i CAD och som nyligen börjat kita också. Ska kolla om han har lust att hänga på.
    Har sparat ditt nummer och återkommer…

• Snarare för ung i så fall, för det är ju som sagt en gammal klassiker:-)!

Skönt att någon använder originalet och samtidigt påvisar att Daddy Boasting snott även det spåret;-).
    Kul också att filmskaparen vågar gå utanför “mallen”.
    Man blir ju sällan riktigt framgångsrik genom att göra som alla andra….

Filmen är ju absolut ingen adrenalinkick, men har ju ändå några poänger:

1. Behövs nästan ingen vind alls för att ha kul på berget med en foil. Kan använda fartvinden för att hoppa/glidflyga lååångt och lopa kiten för att ta sig tillbaka upp på berget (utan lift).

2. Kan vara nice att bara softa runt i solen ibland också på en puderdränkt alptopp och känna friheten i att slippa var beroende av liftar, snöparker eller snöskor och “government drugs”;-).

Peace!

• above_the_law

Medlem
    6 november, 2007 vid 15:56 som svar på: 4 m/s – ? + snö = lämplig stl C-kite?

Hallå!

Jag har en Cabrinha Contra 16,5 kvm -05, som du kan få för 1500:-, komplett med nya linor och Recon 2-bom.
    Se:
    http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=15319

Finns i Götet men kan skickas med bussgods för ca 200 pix. Dela på frakten kanske?

Hör av dig på 0706695030

M v h,
    /Nicco Schiller

• above_the_law

Medlem
    1 november, 2007 vid 17:40 som svar på: Beställa grejor från USA

Tjenare, jag var inne på den sidan för ett tag sedan men trodde det var för bra för att vara sanning med gratis frakt till Sverige?!!!
    Har du fått prylarna ännu? Hur mycket i tull blev det o s v?

nundy;425921 wrote:
    http://www.jupiterkiteboarding.com rekomenderas. Har precis beställt en del av. Skön snubbe som har butiken, skype nr 1-877-FLY-SURF. Graits frakt.. Fungerar med svenskt VISA vilket det inte gör hos alla då det ibland behövs amerikansk billing adress.
  • above_the_law

Medlem
    31 oktober, 2007 vid 10:48 som svar på: Eftermiddagssurf i Viken 30 oktober

Snyggt!
    Riktigt goa bilder med mycket “soul-känsla”…spec kul att se JR på vattnet:-)
    Extra cred för bild nr 4 också! Den är ju absolut i klass med Sams bild (som blev wallpaper på vilken känd kitesida det nu var….)

Fråga:
    Hur gör man enklast och snyggast för att lägga in “C” Copy-text i fotot, när man vill lägga upp bilder på www?

Ses kanske idag på vattnet/stranden alt morgen…ha de gott!

• above_the_law

Medlem
    31 oktober, 2007 vid 08:28 som svar på: MIkes berömda aktion!

2500 bjudet

• above_the_law

Medlem
    30 oktober, 2007 vid 13:45 som svar på: Pictures..

Jepp, var den 19:e juli i den delen!
    Inte mycket mtr från den dagen dock. Sorry…@WakeNils 425377 wrote:

Tror jag var med i 3:e sektionen – lekstuga i läjet, om det var från den 19:e juli… Har du nåt mer material från den dagen?

Nice med lite film!

• above_the_law

Medlem
    30 oktober, 2007 vid 01:03 som svar på: MIkes berömda aktion!

Ser ut att kunna var ett riktigt mästerverk, men vad är det för material, flex och tjocklek (tail/mitt)?
    Väldigt lik Naish Thorn i outline va;-) (inget negativt i det dock….)
    Tja,
    2300:- bjudet:-)

• above_the_law

Medlem
    30 oktober, 2007 vid 00:48 som svar på: Nån försäljare som har Dakine Cold Water Mitts inne?

Tips:
    Satsa på ett märke som VERKLIGEN är erkänt inom vågsurfingkretsar där kravet på känsla i fotsulan är störst, typ: Xcel (Ring Göran S på Back Door och kolla)!

Jag kan annars VARMT rek Atan. Jag har ett par som jag köpte till förra vintern som är 6,5 mm, och har en barfotakänsla som är bättre än mina NP 3 mm! Dom är dessutom så varma att jag aldrig varit i närheten av att frysa ens när isen legat i strandbrynet:
    http://butik.surfersparadise.nu/index.php?cPath=61_66&osCsid=39d60fea7ddce8d642432ae6803045ff
    Annars är ju Billabong, Rip Curl eller Xcel kända för sina vågprylar:
    http://www.backdoor.se/

Lycka till!

@jonaish 425244 wrote:

Var fan hittar man grymma skor som inte har såå jävla tjock skosula?!?!

Sida 130 av 135
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums above_the_law

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.