

adamzki
Forumsvar skapade
-
Jag går i samma tankar men läste precis detta på wannasurf ”Mexico has a population of around 100 million people. Some areas may be dangerous for travellers especially aroud Puerto Escondido. Don’t travel alone and don’t be flashy with your new Rolex” hur närvös ska man vara. Hur är annars locals där nere? verkar annars inte vara några problem att hitta surf där nere.
-
Dan osman dog efter ett fall på flera hundra meter, när ett rep gick av under ett lite större hopp. Det är vad jag har för mig! det var ju ett tag sen! Kolla in denna snubbe!
-
O fy för satan!! lite skillmad mot min räkmotor!
-
Tackar! Jag hittade vad jag behövde. Man inser att man kan snöa in riktigt ordentligt på det här med bussar! fan vad man skullle kunna pimpa sin bus om man hadde pengar över!
-
!975 var det sista året för 1600 motorn(Tro det) och på den är det tydligen inte bara att dra ut stötstängerna. Det går bara att göra om man har 1800 eller 2 l motorn. Jag har fåt höras om flexibla rör av en kille på typ2 klubbben och tänkte utforska det: I så fal var det bara att ta ur röret i mitten och riva ur yterröret med lite lagom våld. Annar var jag tvungen att riva hela motorn vilket jag inte har möjlighet till nu!
Hoppas att detta går!
-
Hur svårt är det här igenligen, jag har inget garage och hålla till i utan en obekväm grusgånga. Klara man av det här själv om man är en nybörjare ellr ska man lämna iväg den på verkstad. Är rädd för att det blir skit dyrt att göra det, sedan är jag sugen på att lära mej att fixa sånt här själv.
Om man tar bort toppen rinner inte all olja ur motorn då?
Hur hårt ska man dra åt stötstängerna?
Hur svårt är det med med ventilinställningarna?
Måste man byta topppackningarna pluss en massa mer när man börjar plocka isär motorn så här?Tacksam för alla svar!
Från en gröngöling
-
Trodde det var 1600motorn (taski koll man har). Värmekamrarna är kvar på bussen och beträfande doften så luktar det olja i bussen. Om det är stötstångs rören som läcker, är det då möjligt att hela motorn kan bli ner stänkt för så är fallet med min buss. jag trodde luktade olja i bussen för att det var hål nån stans på värmekamrarna där bränd olje doft sipprade in.kan det vara så!
sedan vad har stötstångsrören för uppgigt? är det dom man ser på var sida om motorn som går ner i blocket?! båda har en stor packning mitt på.
Låter iaf som om det är antingen packboxen eller stötstångsrören. I värsta fall båda!
Man kanske ska göra ett fint bål till ikv på skiten! -
Jag har har försökt lokalisera det med hjälp av oljedroppar på marken då felet uppstod i höstas (var torrt då)!men det gick inte, det droppar liksom från blocket (långt in)eller nåt liknande man ser det mesta komma ur på höger sida 3-5dm in från bakhjulet. Men det kommer även på vänster sida.
jag är rätt så ny på bilar så jag vet inte vad allt är! Men jag snackade med en snubbe som sa att jag skulle göra ett komprisonstest för att se hur trycket är! Är det en bra början eller?. Innan man börjar riva motorn. Eller behövar man inte riva motorn för att byta stötstångsrören,packningarn?om det nu skulle vara det felet.
Vad tror du om att det skulle var packboxen? -
Jag har brädor i min buss som är försäkrat till 13000. Och försäkringen täcker för stöld oavsett var jag har parkat. Det är småbåtsförsäkringen på trygghansa jag har. ca 300-400 spänn för ett helår eller nått sånt. Annars är en stor jävla blodhund i baksätet ett bra sätt att slippa stråtrövare.
(Min buss är reggad som LL vet ej om det har nån betydelse ) -
Så får det bli! Tack för tippset!
Är det någon som sitter på någon bra ritning på hur man bygger/inreder en buss? Smarta förvarings idder och så.Tacksam för alla tips!
-
vet inte om försäkringen på surfing utrustningen gäller då! men annars är det inga problem!