anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Var lite kreativ. Flog sjalv till Lissabon for tva ar sedan och fick ha med mig 23 kg. Det blev ganska exakt en vindsurfingbrada, 2 segel, 2 bommar, en mast, och en vagsurfingbrada. Dessa packades in i sovsacken tillsammans med bubbelplast da boardbagarna var for tunga. Klader far man ju ha pa sig sa mycket man vill och lyckligtvis ar det ju fortfarande kallt i Sverige. Tag garna tva jackor pa dig, jackor = fickor, och kan anvandas som vaskor utan att checkas in. I fickorna lades mastfot, fenor, shorts, kalsonger, toalettartiklar mm. Sadana dar pinsamma midjevaskor ar ocksa att rekommendera. De raknas inte som handbagage sa jag drog pa mig tva sadana och proppade dem fulla. Slutligen tog jag ett rejalt handbagage dar jag endast la min vatdrakt da det hogst fick vaga 6 kg. Efterat kan man ju alltid stoppa ner jackorna dar. Da jag skulle campa anvandes det extra utrymmet istallet till att stoppa ner talt, kastruller, campingkok, mm som gomts undan hos mamma under incheckningen. Slutligen vagde nog handbagage + jackor nastan 20 kg sa det blev ju lite att bara pa men jag overlevde och slapp bli ruinerad…
Kanske onodigt att tillagga, men nasta gang valjer du med fordel ett annat flygbolag an KLM. De ar ganska kanda for att gnalla. Ibland vill de att man skickar allt bagage over 1.60m med fraktflyg sa det ar bara att onska lycka till.
/Jonas Hornstein
-
Nu är det ju så här: en fathead ger en kortare mast, och en kortare mast
betyder att toppen blir lättare. Dessto längre ifrån dig du har vikten
dessto tyngre blir den, på North verkar utvecklingen i toppar stå still,,,
det är bara på deras race och freerace segel som de kör med fathead.
Masten på ett north wavesegel är längre än andra och därför känns toppen
tyngre än tex på ett Nissepryde.
När nästan ALLA andra segeltillverkare kör med fathead (och kortare master)
så kan det knappast vara fel… North ligger helt enkelt på fel sida
om vägen i detta fallet.
Sing Yohn! -
Det är en 40% öl av bästa sort, drick en innan du ger dig ut
så får du extra energi till att pumpa i mycket lätta vindar,
med en sådan öl kan man nog plana när det blåser så lite som 0,1-0,3m/s.Bryggarn
-
Testkörde den på Fuerte för ett par år sedan och tyckte det var en helt OK
bräda.Den jag testade var en 282 och jag (84kg) hade inga som helst problem med
5,7:a i 5-7 m/s.Det enda negativa som jag upplevde var skörheten,den sprack väldigt lätt
(runt fenkassetten(classic)).Om de ekonomiska resurserna tillät så skulle jag nog köpa något
liknande idag.MVH///J.S.
-
Antingen Fiberspars nya som går till 220-280cm eller en Tecno Limits 230-290cm….välj själv.
Finns på ADAMS SPORT i GBG eller på Surfmans hemsida. -
Äntligen verkar GBG få en riktig surfshop….
-
väldigt tidigt eller väldigt sent eller passa på när det är dåligt med personal på plats!!
-
Bättre vilket enda märke ger sina kunder hela 5 års garanti vad ger simmer & nisse pryd 6 mån? säger väl allt när tom nisse säger att dom inte förstärker sina segel tillräckligt för att spara vikt och simmer är väl bara kopior på neil pryde eller??
-
Vad är det för skillnad mellan ett kanonsegel och ett jätte mycket
bättre kanonsegel????????????? -
Strålande tycker jag att det beskedet var!
/Thomas -
Det är meningen att amatörklassen ska vara till för de som aldrig tävlat och bara tycker det är kula att mäta sig mot kompisarna.
Om man är så duktig att man sätter loopar och willyskippers så ska man inte köra i amatörklassen.
Om det är massa folk som kör med loopar, willyskippers, vulcanos mm och blir totalt utklassade där så skräms ju dom iväg som vill börja tävla.
Om vi ska få nya att börja tävla i freestyle så måste vi följa denna oskrivna regler, annars kommer det sluta som i Racingklassen. -
Prata med dom som du bokar biljetten med eller så fixar du det direkt på flygplatsen vilket är att föredra då du KAN slippa bet. men det kan bli krångel på tillbakavägen om du inte har frakten stående på bilj. el. ngt. intyg el. kvitto!!! Stå på dig, en windsurfingutr. brukar dom inte ta mer än 800:- för !!
-
Varför vänta tills i vår farleden är ju öppen !!!! MAX´S är inte det ett videofilmsbolag ? Hörde att ngn skar sig i smalbenet på G Canaria på denna bräda/fena och det slutade med 4 stygn……
-
Vill du köpa nytt eller beg? Om det är nytt som gäller verkar Bic Techno vara en bra nybörjarbräda som kan hänga med när du blir bättre. Den har runt 140 liters volym tror jag, vilket lär göra den stabil. De flesta brädmärken har liknande brädor i varierande prisklasser (tex Starboard GO, Fanatic Bee 289 mfl). Runt 6.5 kvm segel kan nog vara bra till dig (beror lite på hur mycket det brukar blåsa där du seglar). Surfa runt lite på brädmärkenas hemsidor så ser du vad som finns.
tex
http://www.bicsport.com
http://www.f2.com
http://www.star-board.com
http://www.fanatic.com
http://www.mistral.comDet tråkiga med att köpa nya grejor är ju att det drar iväg… Hade du tänkt dig begagnat så kan du väl skriva igen!
-
Toppen att du tar upp intresset igen för windsurfing med dagens material är mkt. lättare än förr!! Börja gärna med en freestylebräda med passande vol och en rigg med segel utan cambers så slipper du vattnet i mastfickan (tyngden) i riggen när du ska vattenstarta alt. dra rigg ! Med bra bräda/segel kommer du att plana extremt tidigt mot förr !! Köp inget djunk för det förlorar du på i längden.Och så senare har du ett bra komplement till vågbrädan Lycka till!!