anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Mc Gyver!? menar du Viscovich ??? Vad skulle det kosta ??
-
Konstigt att killarna i PWA kör så BRA på sina segel inkl. Rappe!! Det är väl bra att Rappe säljer sina segel till bra pris han har ju bara en uppsättning så först till kvarn.. Jag har seglat med North i 6-7 år och har aldrig haft problem med segel (5 års garanti säger väl allt) eller att få dom sålda !! Wallén kursat?
-
Grön plastic padding är bra, men akta om det är en större lagning eftersom det fräter på skummet om det är av polystyren(nästan alltid)
-
Hej
Tack för perfekt information. För en gångs skull har man uppenbarligen valt rätt.När ni får in den första leveransen av GTR ca(8,5 – 9,5) skicka ett mail till mig.
photac@telia.com
Kan man använda NP Free/Carbon riggar? Eller vad rekommenderar ni?
Hälsningar
//B -
Pratade med Kevin P i höstas och han trodde han skulle spräcka 80cm på sina brädor-2000
-
HOHOHO…..Du måste skämta!!
Norths 2:a hands värde är ju i botten tack vare en viss Rappe som har typ alla segel i alla storlekar för inga pengar!!
Lättsålt????……var då…..????
Läste senast i dec att Wallen kursade, inte första gången heller. -
Nya grejor är ungefär lika dyrt i tyskland. Men begagnat, ojojoj. Jag var inne och kollade vid surfcentret i lubeck där hade jäklar i det billigt begagnat, och ändå i fint skick. EN mistral explosion 280 som typ var använd 2ggr skulle dom ha 800 mark för. Kolla deras hemsida http://www.surf-center.de/ .
Ola -
rycktet säger att Nissan Micra är en av dom bättre surf-bilarna i sverige, eller varför inte en Ford Fiesta.
valet är ditt. -
Voodo mannen du kan väl lätt måla över alternativt klistra över den logga med en north logga
vill du ha det riktigt snyggt gjort fixar säkert Uffe L. det utan problem. -
topp 12 har väl f2 gula epoxi.. blanda väl, smeta på och tejpa över så det blir lite jämnt .. eller annan epoxi + gul färg..
-
Cyanoacrylat, typ Loctite snabblim (blå flaska).
-
har hört att det e typ 20% billigare där.en polare till mig brukar åka ner å handla då och då å han gör bra fynd =)
-
#1: stå på knädjupt vatten och lär dig kontrollera hur brädan reagerar på vad du gör med riggen: skota in och brädan faller av, skota ut och brädan går upp i vind. (den här känslan för hur hela ‘systemet’ (bräda+rigg) fungerar återkommer i alla manövrar sedan).
#2: när du behärskar detta gå succesivt mot djupare vatten tills du bara behöver trampa vatten.